Tromsö/Lyngen

Almen1

Aktiv medlem
Tromsö/Lyngen
Hej,

Do and Don't i Tromsö/Lyngen....
Tipps på bra toppturande i området önskas tacksamt

Om det vill sig väl så bär det av till Tromsö, -och ev Lyngen om par veckor.
Vi har lokala kontakter som dessvärre inte kommer att vara hemma, men vi får dock tacksamt låna hus i Lyngen, och en väl inkörd Mercedes på plats i Tromsö:)

Enligt uppgift så är det mer snö i Tromsö (snö ner till havet) än i Lyngen (man får knalla några hundra höjdmeter innan snön kommer). Vi har boken Toppturer i Norge, men kanske finns det erfarenhet på Freeride att tillgå.
Är det någon som vill dela med sig av sin kunskap är vi tacksamma.

Hälsningar Johan och Petra

Tromsö/Lyngen
Hej,
Vi är 2 st som tänkte försöka ta oss till Lyngen i vår och åka lite skidor i vår. Såg att ni ställde de frågor som vi också skulle vilja få lite tips om. Skulle vara superkul att få höra hur ni hade det samt lite tips och trix :-)

//Lotta o Göran

Tromsö/Lyngen
Hej!

Har tyvärr ingen info, men däremot några ideer om hur ni kan söka sådan. Jag skulle till att börja med posta frågan även på fri flyt. Det är som det verkar mer fokus på topptur där och mer kunskap om Norge. Sen skulle jag kolla upp om de i referensverket toppturer i Norge tipsar om ytterligare böcker och i så fall skaffa dessa. Sen skulle jag tillbringa mycket tid på ut.no och kolla in kartor över området.

Tromsö/Lyngen
Hej

Jag och min fru har en resa som vi interna åka på, ni kan få köpa den av oss om ni vill. Resan arrangeras av active ski och ordinarie pris är 11900:- per person.

Resdagar: 6-10 maj
Ingår Flygresa Stockholm - Tromsö t&r inkl. 23 kg bagage
Specialbagage 23 kg, skidor (max 12 kg) och pjäxbag
Transfer med buss och båt Tromsö - Lyngeseidet t/r
Logi på Magic Mountain Lodge
Helpension 4 dagar (frukost, lunchpaket och middag)
Räkafton med välkända Lyngen räkor
Toppturs-skidåkning med bergsguider 4 heldagar
Transfer t&r samtliga aktiviteter
Avalanche Awareness Hour med bergsguide

Tillbaka
Topp