Tropique - still standing

• Trådstartare Trådstartare JCM
  • Start datum Start datum

JCM

Ny medlem
Senaste ryktena om Tropiques - även känt som Troppan - förestående nerpetning från topplistan över alla krogars hetaste alternativ är betydligt överdrivet. För ett år sedan hade ett svenskt resebolag reseledarkurs i Valmisery och ville visa de blivande resevärdarna hur det verkliga utelivet går till. Således gick de i samlad tropp till Troppan. Ganska överraskade vart de när de efter entré fann föreståndarinnan liggandes på bardisken utan underkläder i ivrigt intimt umgänge med en för resebolaget vilt främmande man.

Vad händer i år?

Jomenvisst gör nyss nämnda resebolag samma manöver och tar med sig barnen som skall bli resevärdar till Troppan. Vad sker? Denna gång håller sig föreståndarinnan påklädd. Däremot är stället knökfullt med lastbilschaffisar. Slagsmålet som utbröt strax efter ankomst gick ej av för hackor. Pågick i 30 minuter
och blodvite uppstod.

Dolly"s får svårt att klå Troppan - såväl i år som någonsin.

Han pratar om ett ställe som han tycker är det hetaste man kan tänka sig. De flesta andra verkar dock inte bry sig nämnvärt om detta lustarnas hus.

>> RR <<

Japp. Efter den ironiska generationen kom så den totalt oironiska varianten...

Verkar som om Troppan har kvaliteter som knappt det ädla Ice-Rock i Cham visade upp på sin tid. Ställen med armbrytarbord har stil så är det bara.

Vill samtidigt passa på att fälla en tår för att stället med Alpernas bästa namn har förkortat detsamma. Aldrig mer kommer man att få sitta med en bira och avnjuta en rulle som Apocalypse Snow eller en banjokonsert på haket med det ädla namnet Le Candy Ass. Nope, La Graves nöjescentrum #1 föll för nån vinter sen för pressen att droppa de tre sista bokstäverna från sina neonskyltar. Världen blir sig aldrig mer lik igen.

det är ju inte fel att sitta i LA grave och titta på apocalypse snow som är en förövrigt mycket bra serie skidfilmer...Men det som hände på tropan var ju inte helt oväntat, det är ju inte för inte som lasstbilsförare hittar de bästa ställena eller?

Lastbilschaffisar är ju kända för god smak och näsa för att hitta festliga partyställen - framförallt de polska chaffisarna.

Kanske blir jag idiotförklarad, kanske blir jag hyllad för att jag ens bryr mig, men har jag förstått rätt om Troppan ligger i Val d´Isere? Ska dit på påsklovet näpperligen...

Dr. Snö; tuff.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp