tror ni det är säkert?

OggeG

Ny medlem
tror ni det är säkert?
Stoppade upp en annons på blocket om min kamera som jag har till salu och efter ett tag så fick jag ett sms, Och numret som de kom från var "Hello"
I smset stog det :Is your camera on blocket still available for sale and ship to england mail me on Juwonlotidemike@gmail.com" och de gick inte att svara på smset heller..
tror ni att de är säkert att skicka eller att det bara är en bedragare?

tror ni det är säkert?
Han kommer att erbjuda dig betalt via pay pal om du inte har ett konto så vill han att du öppnar ett.
Därefter så ser du pengarna på ditt pay pal konto men dom kommer att dras tillbaka och du blir blåst till 100%.

Enslow

tror ni det är säkert?
enslow sa:
Han kommer att erbjuda dig betalt via pay pal om du inte har ett konto så vill han att du öppnar ett.
Därefter så ser du pengarna på ditt pay pal konto men dom kommer att dras tillbaka och du blir blåst till 100%.

Enslow
Är inte paypal säkert?

tror ni det är säkert?
Jo i vanliga fall men dom har hittat ett sätt att gå runt det vet inte riktigt hur.
men googla så hittar du mer.
jag skulle sälja en bil för 55000 sek och fick det erbjudande från England.
Men det är lite svårt att registrera om en bil från sverige till england för en säljare samt vem vill åka vänster styrt i england.

enslow

tror ni det är säkert?
enslow sa:
Jo i vanliga fall men dom har hittat ett sätt att gå runt det vet inte riktigt hur.
men googla så hittar du mer.
jag skulle sälja en bil för 55000 sek och fick det erbjudande från England.
Men det är lite svårt att registrera om en bil från sverige till england för en säljare samt vem vill åka vänster styrt i england.

enslow
Okej :/

tror ni det är säkert?
Vad fan är det med nyblivna tonåringar som gillar att åka skidor? Är ni så sönderknarkade så att ni inte kan tänka själva och/eller har ni inga föräldrar med något inflytande i erat liv alls? Ungdomar börjar ju fan bara bli mer och mer tragiska på grund av denna hemsidan!

tror ni det är säkert?
enslow sa:

Enslow
Pengar dras inte tillbaka på paypal.

För att ens kunna överföra pengar via paypal måste både säljare och köpare ha registrerat sina kreditkort till tjänsten. Personen som flyttar över pengar till dig kan med andra ord inte vara anonym (om han använder paypal) såvida han inte har en målvakt.

När du väl har pengarna på ditt konto och om du fortfarande känner dig osäker, vänta med att skicka kameran till du flyttat pengarna från paypal till ditt bankkonto. Då är du 100% hemma.

Däremot kan pengar överförda direkt till ens eget konto dras tillbaka om dom kommer från ett stulet konto eller genomgår någon slags pengatvätt. Tror även det räcker med att han säger att han överfört till fel konto så kan pengarna dras tillbaka.

Satsa därför på pengar till paypal, som du sen "säkrar" genom att flytta till ditt bankkonto. Paypal kan inte ta tillbaka pengar från ditt bankkonto vad jag vet.

tror ni det är säkert?
har också fått ett sånt där när jag sålde mitt ps3 på blocket. också nån man i england med afrikanskt namn, han skulle köpa till sin son. blev ingen affär...

Tillbaka
Topp