truckar och hjul till nybörjarskate

Kirnah

Ny medlem
Jag och sambon är entusiastiska nybörjare.
Vi har kommit över schyssta 8"-brädor men behöver komplettera dessa med truckar och hjul.
En riktigt bökig djungel för en rookie.
Vad rekommenderas som inte kostar alltför mycket?

Tjena! Jag är en riktig skatenörd som kör året runt!

Köp Independent 139mm, Bones STF 53mm, Reds kullager (dom billiga) och byt ut bushingen i trucken till Bones medium eller hard.

Jag kör 8.5" med 159mm truckar och 60mm hjul men då kör jag nästan bara pool och vert. Kör man mer street brukar man vilja ha en smalare bräda med mindre hjul för den är lättare att trixa runt. 8" är en bra mellanstorlek som passar för all typ av åkning.

Allt är en smaksak och det är en djungel, men priserna är ungefär samma mellan märkena förutom hjul som kan variera en del. Det är dock sjukt värt att köpa Bones hjul då dom håller överlägset bäst och är hårda som sten. Finns i STF som är mer för street och SPF som är mer för park.

Så Independent truckar, Bones hjul, kullager och bushings.

139mm truckar
53mm hjul
Medium bushings till truckarna (måste köpas till)

Nu var det några år sedan jag köpte min senaste skateboard, kör mest långbräda nu för tiden, men den håller än och jag ger min åsikt ändå :cool:
Håller med
@rumsren, independent är en värdig klassiker!
Element har jag också haft och har varit nöjd med. De är oftast billigare än independent, så det kanske är ett bättre val om du inte vill ha för dyra, men med bättre prylar blir det roligare.

Tillbaka
Topp