Trysil, färdvägs tips.

• Trådstartare Trådstartare tdm
  • Start datum Start datum

tdm

Ny medlem
Trysil, färdvägs tips.
Hej.
Jag ska köra Malmö-Trysil för en vecka snö.
Jag vet att alla kart tjänster säger att malmö-oslo-trysil är bästa vägen att köra.
Men är det verkligen det?
Är inte vägarna kass i norge?
Är några år sen jag var uppåt det hållet så mycket kan ha ändrats.

Nån som har koll?

Trysil, färdvägs tips.
Jag har inte åkt från ditt håll men jag har åkt lite i krokarna där, jag tror att den väg du föreslår är den bästa. Du har ju europaväg nästan hela vägen. Och den som går från oslo upp nästan hela vägen till Hamar är lättkörd. Där du kör av från E6 blir det lite sämre men inte dåligt på något vis, där börjar utsikten från bilen bli fin också. http://maps.google.se/maps?f=d&sour...586&sspn=41.524851,135.263672&ie=UTF8&t=h&z=6 Alternativ 2 på googles förslag är nog inte att tala om, där kommer du ha skruttväg hela vägen från karstad ungefär.

Trysil, färdvägs tips.
Mitt tips är att du tar E45:an från Göteborg (står skyltat E45 Karlstad), följ den vägen till grums (många fartkameror efter vägen), sedan följer du E45 via Sunne, Torsby(många fartkameror) eller ett annat alternativ från Grums är att fortsäta mot Karlstad och ta riksväg 62 mot Trysil (står Hagfor Trysil mm på skylten) den vägen åker jag när jag ska till Trysil,Inte så mycket trafik och inga kameror.

Trysil, färdvägs tips.
E45an är sjukt orutinerad.. går lätt mycket snabbare att åka via Oslo.
Vägarna är nya och det är motorväg i princip hela vägen mellan Göteborg och Oslo. Kommer inte ihåg hur långt norr om Oslo det är motorväg men även där så är det lättkört. Som SolarCircle sa så blir det dock lite taskigare väglag då man svänger av innan Hamar mot Elverum men det är som sagt ändå bättre än småvägarna i värmlandskogarna.
Det tar ca 5 timmar mellan Göteborg och Elverum om det är bra väglag (Farsan jobbar i Norge och kör den vägen ganska ofta). Från Elverum så är det sen en timme till Trysil (45min i ambulans)

Tillbaka
Topp