Trysil - pistning

Trysil - pistning
Svårt att veta med dig och Frew då ni bara propagerar för Alperna hela tid när man inte ens vet om ni har barn eller varit i Sverige och åk och åkt skidor.
Mina grabbar har varit med på ganska många bilder här på forumet.

När det gäller frågan om ”ironi”, så gör jag ett försök till:
Jag har bara varit i Alperna, och det här är från senaste trippen till Kirchberg. ;)
(vi behöver inte vara ”ovänner” på ett forum när vi inte ens känner varandra, att vara ”oense” är helt OK).
PS. Jag har haft med mycket från både svenska och norska fjällen här på forumet. Fast det är oftast sol och härligt väder när jag är i fjällen.;)

Trysil - pistning
Det finns hundratals prisvärda både mindre och större skidorter i alperna som med råge uppfyller alla dina önskemål för barnen som du beskriver. En hel del av dem har även liftsystem som gör föräldrarna glada genom att överglänsa allt som finns i fjällen.
Kan du tipsa om några såna orter då? Dvs:
-hyfsat lätta att komma till, tåg+ lite buss
- bra ski in ski out boende med självhushåll och prisvärd (dvs max 10 k sek per vecka för 6 pers).
- by med mataffär
- by som är tillräckligt hög så att man kan förvänta sig snö I byn
- lungt ställe
- fina backar även för barn, dvs "mörkblå" och "ljusröd"
- enkla turmöjlighter, även för eftermiddagen och barnen
- fin skidåkning för vuxna.
- lite folk i backarna

Jag har varit mycket i alperna men har kanske inte hittat rätt än. Iaf har jag inte varit i nån ort som slår de skandinaviska orter vi har varit i senast. För mig iaf, säkert annorlunda för andra.
Ang dolomiterna är det ju rätt ofta grön i februari också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp