Tumme problem

R2-D2

Ny medlem
Tumme problem
Jag undrar om det finns någon med bra tips hur man använder handskar över gips. Blir lite tajt med vanliga handskar. Sen undrar jag också hur man förebygger skador mot tummen. har en tendens att skada tummarna, det här är andra gången på väldigt kort tid.. tack för svar! :)

Tumme problem
Haha känner verkligen igen mig, har samma problem som du. Har brutit tummen 3 gånger på ett år, det var för 5 år sedan och nu är den sjukt känslig, kommer att få problem för resten av livet säger läkarna, känner själv att jag kommer att få det också så lek inte med tummen det är seriösa grejer! Än hur kul det är att åka skider så skit i att åka skider på ett tag, åk inte med skadad tumme, låt tummen läka, annars slutar du som mig och får problem för resten av livet ffs!! Bara ett råd.

Tumme problem
AshtraYmofucku sa:
Haha känner verkligen igen mig, har samma problem som du. Har brutit tummen 3 gånger på ett år, det var för 5 år sedan och nu är den sjukt känslig, kommer att få problem för resten av livet säger läkarna, känner själv att jag kommer att få det också så lek inte med tummen det är seriösa grejer! Än hur kul det är att åka skider så skit i att åka skider på ett tag, åk inte med skadad tumme, låt tummen läka, annars slutar du som mig och får problem för resten av livet ffs!! Bara ett råd.
klart han ska åka...........

Tumme problem
tipset för att undvika är att sy ihop tummen och pekfingret på handsken, det gör att du inte kommer att bryta ut tummen. Blir lite meckigare att pilla dit staven och att bära saker men det kan det vara värt för att inte trasa sönder tummen.

Tumme problem
Det klart bästa och något jag fick gjort på läkarkliniken i Alta i vintras är att man gör två gips, eller snarare "plastskydd" ett mindre som man har till vardags som kan kan plocka av handen, samt ett i stenhård plast som man "gjuter" över handsken, innan det stelnar greppar man kring staven så att gipset formas kring staven. Det funkar skitbra och du kan åka skidor på en gång..

Tillbaka
Topp