Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tung åkare letar efter 95-105 skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 1047139" data-attributes="member: 120579"><p>Hej, jag väger själv 95kg.</p><p>En stark kandidat är Extrem project 100 i minimum 186 cm längd. Skidan är enligt mig rätt styv och funkar väldigt bra i pist. Tog steget upp förra året till bredare skidor, va inne på att ha en enda skida.Nu blev det inte så, behöll mina Völkl RTM Vwerks och köpte ett par Line sir francis bacon.</p><p>Är nöjd med den kombinationen, Line skidorna är lekfulla och lättåkta funkar bra för mig. Får se vad det blir nästa gång. Är sugen på Extrem Opinion 108</p><p>som nästa sida, den ska dock testas först innan nytt köp. Åter till vad i början, efter att jag provade p 100. Bettet i skidan va lika bra som Völkl skidan dock något trögare. Funkade bra i offpisten ( inte grymmaste förhållandet men fick ändå en skön känsla för dom.) Grabben 18 bast behövde nya lagg därav köpet av Sfb skidan, ( vi har den ihop). Annars hade jag nog sålt Völkl skidan och satsat på p 100.</p><p>Så där har du min rekommendation. </p><p>Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 1047139, member: 120579"] Hej, jag väger själv 95kg. En stark kandidat är Extrem project 100 i minimum 186 cm längd. Skidan är enligt mig rätt styv och funkar väldigt bra i pist. Tog steget upp förra året till bredare skidor, va inne på att ha en enda skida.Nu blev det inte så, behöll mina Völkl RTM Vwerks och köpte ett par Line sir francis bacon. Är nöjd med den kombinationen, Line skidorna är lekfulla och lättåkta funkar bra för mig. Får se vad det blir nästa gång. Är sugen på Extrem Opinion 108 som nästa sida, den ska dock testas först innan nytt köp. Åter till vad i början, efter att jag provade p 100. Bettet i skidan va lika bra som Völkl skidan dock något trögare. Funkade bra i offpisten ( inte grymmaste förhållandet men fick ändå en skön känsla för dom.) Grabben 18 bast behövde nya lagg därav köpet av Sfb skidan, ( vi har den ihop). Annars hade jag nog sålt Völkl skidan och satsat på p 100. Så där har du min rekommendation. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tung åkare letar efter 95-105 skida
Tillbaka
Topp