Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tunnt mellanlager
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gazza1" data-source="post: 1143381" data-attributes="member: 97821"><p>Bambu produkter är väl trevliga på sitt sätt men det är än idag inget som kommer i närheten av merino ull i prestanda och komfort. Lager på lager med ull (merino) är oslagbart. Bara ta av eller sätta på fler lager. Det enda som de är dåliga på är om det blåser för då måste du ha ett ytterlager som är vindtätt. Något i softshell med windstopper skulle jag ta ytterst då. </p><p></p><p>Du har massor med olika tjocklekar på underställ från Icebreaker. Enda nackdelen är att de är lite smådyra men jag har haft mina väldigt länge och då har de använts både vinter och sommartid (fiske i Lappland). </p><p></p><p>Jag skulle dock höja ett varningens finger för de absolut tunnaste. De är lite känsliga. Så är du oförsiktig av dig eller tycker att kläder som är dyra ska tåla all slags stryk så borde du titta på deras mellansegment istället som är lite tjockare och lite tåligare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gazza1, post: 1143381, member: 97821"] Bambu produkter är väl trevliga på sitt sätt men det är än idag inget som kommer i närheten av merino ull i prestanda och komfort. Lager på lager med ull (merino) är oslagbart. Bara ta av eller sätta på fler lager. Det enda som de är dåliga på är om det blåser för då måste du ha ett ytterlager som är vindtätt. Något i softshell med windstopper skulle jag ta ytterst då. Du har massor med olika tjocklekar på underställ från Icebreaker. Enda nackdelen är att de är lite smådyra men jag har haft mina väldigt länge och då har de använts både vinter och sommartid (fiske i Lappland). Jag skulle dock höja ett varningens finger för de absolut tunnaste. De är lite känsliga. Så är du oförsiktig av dig eller tycker att kläder som är dyra ska tåla all slags stryk så borde du titta på deras mellansegment istället som är lite tjockare och lite tåligare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tunnt mellanlager
Tillbaka
Topp