Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tur till puder?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nisse4" data-source="post: 1087864" data-attributes="member: 157983"><p>Har bestämt mig för v-werks katana. Frågan är väl vilka bindningar jag ska ha, beslutsångest nu.. Åkningen blir väl kanske 60-30-10 pist-offpist-topptur, och jag går nog inte mer än 1000 höjdmeter på en dag. Har också ett par tecnica cochise, som jag visserligen kan skaffa techinserts till, men som ju ändå väger bra mycket mer än lätta toppturspjäxor, och jag har inte tänkt byta ut pjäxorna inom nån närmare framtid. Vill kunna stå på som vanligt i pisten, ha turförmåga och behålla korsbanden. Blir mycket Åre, så bra förmåga i hårt före är väl tyvärr viktigt..</p><p></p><p>Har kingpin, beast, duke och f12 som alternativ. Några råd med tanke på kravbilden? Förlorar jag något i åkningen med de nyare techbindningarna jfr med ram? Har tidigare turat på olika rambindningar och tycker väl de funkar ok, men har aldrig testat tech</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nisse4, post: 1087864, member: 157983"] Har bestämt mig för v-werks katana. Frågan är väl vilka bindningar jag ska ha, beslutsångest nu.. Åkningen blir väl kanske 60-30-10 pist-offpist-topptur, och jag går nog inte mer än 1000 höjdmeter på en dag. Har också ett par tecnica cochise, som jag visserligen kan skaffa techinserts till, men som ju ändå väger bra mycket mer än lätta toppturspjäxor, och jag har inte tänkt byta ut pjäxorna inom nån närmare framtid. Vill kunna stå på som vanligt i pisten, ha turförmåga och behålla korsbanden. Blir mycket Åre, så bra förmåga i hårt före är väl tyvärr viktigt.. Har kingpin, beast, duke och f12 som alternativ. Några råd med tanke på kravbilden? Förlorar jag något i åkningen med de nyare techbindningarna jfr med ram? Har tidigare turat på olika rambindningar och tycker väl de funkar ok, men har aldrig testat tech [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tur till puder?
Tillbaka
Topp