Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tur till puder?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1087880" data-attributes="member: 83225"><p>Jag vet också folk som åker på F12 och är nöjda. Ska man dock vara krass så är ju vinsten gentemot t.ex. Dukes ganska marginell. Tittar man på vikten du ska lyfta i varje steg går de ju 2,5 -> 2,0 -> 0,0 om man tittar på Duke -> F12 -> tech Därmed inte sagt att det inte går att knalla utmärkt på F12or eller Dukes, det går jättebra. Men skillnaden är markant mot tech.</p><p></p><p>Så när du tittar på kompromissen får man ju konstatera att tech är överlägset uppför. Sen får man vikta hur viktiga uppför- respektive nedföregenskaperna är och den svåraste frågan är väl faktiskt att avgöra hur stor skillnaden är nedför. Detta skiljer sig markant mellan olika tech-bindningar och det blir väldigt avgörande av din åkstil. </p><p></p><p>Min poäng med hela det här inlägget är alltså att det är helt omöjligt för nån annan än du själv att avgöra vilken kompromiss som är lagom, vi kan dock erbjuda lite erfarenheter i hur mkt de faktiskt skiljer sig åt. Jag personligen tycker inte att jag tappar något nämnvärt utför med Beast medan nån annan tycker att det är helt oåkbart.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1087880, member: 83225"] Jag vet också folk som åker på F12 och är nöjda. Ska man dock vara krass så är ju vinsten gentemot t.ex. Dukes ganska marginell. Tittar man på vikten du ska lyfta i varje steg går de ju 2,5 -> 2,0 -> 0,0 om man tittar på Duke -> F12 -> tech Därmed inte sagt att det inte går att knalla utmärkt på F12or eller Dukes, det går jättebra. Men skillnaden är markant mot tech. Så när du tittar på kompromissen får man ju konstatera att tech är överlägset uppför. Sen får man vikta hur viktiga uppför- respektive nedföregenskaperna är och den svåraste frågan är väl faktiskt att avgöra hur stor skillnaden är nedför. Detta skiljer sig markant mellan olika tech-bindningar och det blir väldigt avgörande av din åkstil. Min poäng med hela det här inlägget är alltså att det är helt omöjligt för nån annan än du själv att avgöra vilken kompromiss som är lagom, vi kan dock erbjuda lite erfarenheter i hur mkt de faktiskt skiljer sig åt. Jag personligen tycker inte att jag tappar något nämnvärt utför med Beast medan nån annan tycker att det är helt oåkbart. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tur till puder?
Tillbaka
Topp