Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Turbindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 535908" data-attributes="member: 32948"><p>Naxo:s NX-modeller kan du stryka direkt, de flexar sjukt mycket i sidled. Då är fritschis bättre. </p><p></p><p>Duke/Baron är ju ett alternativ. Dyra - tjaa, var kostar andra randonnéebindningar? </p><p>Bra prestanda utför och de funkar ganska bra uppför. Dock börjar folk få problem med tåplattorna, och från markers sida verkar man vara sjukt ovillig att ta hand om sina kunder...</p><p>Fritschis är lättare, men inte lika stabila som dukes. </p><p>Trekkers är enkelt och billigt, men värdelöst på skrå och väldigt tungt. </p><p>Dynafit är ett ytterligare alternativ. Mkt lätt, bra prestanda uppför och stabila i sidled. Men det kräver nya pjäxor, och grejjerna är ganska dyra. </p><p></p><p>För och nackdelar med alla alternativ. </p><p>Min åsikt är att alla valen egentligen är skit, för alla val kommer med nackdelar och begränsningar! </p><p></p><p>Behövs lite mer parametrar för att ge kloka råd; </p><p>Vart ska du topptura? </p><p>Korta turer till toppen (typ 30min-2h) eller heldagsturer? </p><p>Ska skidorna bara användas som topptursskidor eller till annat? </p><p></p><p>För övrigt: <a href="http://www.dinsetting.com/" target="_blank">http://www.dinsetting.com/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 535908, member: 32948"] Naxo:s NX-modeller kan du stryka direkt, de flexar sjukt mycket i sidled. Då är fritschis bättre. Duke/Baron är ju ett alternativ. Dyra - tjaa, var kostar andra randonnéebindningar? Bra prestanda utför och de funkar ganska bra uppför. Dock börjar folk få problem med tåplattorna, och från markers sida verkar man vara sjukt ovillig att ta hand om sina kunder... Fritschis är lättare, men inte lika stabila som dukes. Trekkers är enkelt och billigt, men värdelöst på skrå och väldigt tungt. Dynafit är ett ytterligare alternativ. Mkt lätt, bra prestanda uppför och stabila i sidled. Men det kräver nya pjäxor, och grejjerna är ganska dyra. För och nackdelar med alla alternativ. Min åsikt är att alla valen egentligen är skit, för alla val kommer med nackdelar och begränsningar! Behövs lite mer parametrar för att ge kloka råd; Vart ska du topptura? Korta turer till toppen (typ 30min-2h) eller heldagsturer? Ska skidorna bara användas som topptursskidor eller till annat? För övrigt: [URL]http://www.dinsetting.com/[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Turbindningar?
Tillbaka
Topp