TexMurphy
Ny medlem
Turbindningar?
Altså inte bindingar som ger tur utan för att gå toppturer med. 
Jag kör mina Solly 914 på DIN 9.0 och det funkar perfekt för min åkning.
Jag vill vara noga med att påpeka att jag kör på DIN 9 eftersom det tycks råda lite väl mycke DINtestosteron i vissa trådar om bindningar.
Även att jag väger in på 110kg så kör jag altså på DIN 9 och får aldrig några tjuvsläpp och dom löser ut när jag craschar, perfket. Jag kör till 80% offpist med dom.
Skidorna jag har dom på är ett par Goodha 114or.
Funderar på att skaffa lite topptursprylar och börja gå mera.
Har inte helt bestämt mig hur jag skall lösa det hela.
Ett alternativ är ju snålvägen med trekkers till dom skidorna jag har.
Ett annat alternativ är en helt nytt skidkit med både nya skidor och nya bindningar.
Jag vet att dom flesta kommer säga Duke men jag tycker Duke är förbannat dyra och inte säker på om jag verkligen behöver en DIN 16 binding. Om du kommer svara Duke så får du f-n motivera det jäkla bra.
Första frågan om Duke. Gäller "Marker DIN == Solly/Look DIN + 2" även för Duke?
Har Baron samma fjädrar som Duke?
OM svar JA på båda ovan vadför Duke före Baron?
När det gäller Naxo, Diamir och Dynafit hur ligger deras DIN skalor jmf med Solly/Look?
Naxo NX-22 med sin DIN 13 vore det ett alternativ?
Missar jag några bindingar eller har jag fått med dom märken som finns att välja på???
Vad kommer till 09/10??
Tack på förhand.
Tex
Jag kör mina Solly 914 på DIN 9.0 och det funkar perfekt för min åkning.
Jag vill vara noga med att påpeka att jag kör på DIN 9 eftersom det tycks råda lite väl mycke DINtestosteron i vissa trådar om bindningar.
Även att jag väger in på 110kg så kör jag altså på DIN 9 och får aldrig några tjuvsläpp och dom löser ut när jag craschar, perfket. Jag kör till 80% offpist med dom.
Skidorna jag har dom på är ett par Goodha 114or.
Funderar på att skaffa lite topptursprylar och börja gå mera.
Har inte helt bestämt mig hur jag skall lösa det hela.
Ett alternativ är ju snålvägen med trekkers till dom skidorna jag har.
Ett annat alternativ är en helt nytt skidkit med både nya skidor och nya bindningar.
Jag vet att dom flesta kommer säga Duke men jag tycker Duke är förbannat dyra och inte säker på om jag verkligen behöver en DIN 16 binding. Om du kommer svara Duke så får du f-n motivera det jäkla bra.
Första frågan om Duke. Gäller "Marker DIN == Solly/Look DIN + 2" även för Duke?
Har Baron samma fjädrar som Duke?
OM svar JA på båda ovan vadför Duke före Baron?
När det gäller Naxo, Diamir och Dynafit hur ligger deras DIN skalor jmf med Solly/Look?
Naxo NX-22 med sin DIN 13 vore det ett alternativ?
Missar jag några bindingar eller har jag fått med dom märken som finns att välja på???
Vad kommer till 09/10??
Tack på förhand.
Tex