K
koppen89
Guest
Bindningsval!
Har köpt ett par Völkl Katana för dom där riktigt djupa dagarna!
Tänkte sätta på en gammal look nx12 bindning som jag har, men har funderat lite på randonée också.
Dynafit är inget alternativ, och inte heller så inne på Marker's hela duke system.
Det jag funderar på är diamir fritschi freeride samt naxo nx22.
Hur ställer dom sig mot varandra? vilken är bäst?
Också hört att nx21 ska vara lite instabill i sidled, är nx22 bättre på den punkten?
Har stått på skidor samt tävlat sen jag var 3 år, 20 nu!
175cm lång samt 70kg. Är verkligen ingen av dom åkarna som själv anser att jag behöver DIN upp till 16-20. runt 10 räcker finfint.
Hur funkar det med randonebindningar på så pass breda skidor?
Kommer väl mestadels användas utanför pisten, men det finns ju inte puder jämt, så nån gång vill man väl köra lite pist och leka godståg!
Tänkte sätta på en gammal look nx12 bindning som jag har, men har funderat lite på randonée också.
Dynafit är inget alternativ, och inte heller så inne på Marker's hela duke system.
Det jag funderar på är diamir fritschi freeride samt naxo nx22.
Hur ställer dom sig mot varandra? vilken är bäst?
Också hört att nx21 ska vara lite instabill i sidled, är nx22 bättre på den punkten?
Har stått på skidor samt tävlat sen jag var 3 år, 20 nu!
175cm lång samt 70kg. Är verkligen ingen av dom åkarna som själv anser att jag behöver DIN upp till 16-20. runt 10 räcker finfint.
Hur funkar det med randonebindningar på så pass breda skidor?
Kommer väl mestadels användas utanför pisten, men det finns ju inte puder jämt, så nån gång vill man väl köra lite pist och leka godståg!
Senast ändrad: