Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Turbindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 535939" data-attributes="member: 73781"><p>Nojlas</p><p></p><p>Är väl lite som du säger att alla alternativ är mer eller mindre skit.</p><p></p><p>Men toppturerna kommer nog till största del vara under 4 timmar. Heldagsturer kanske det blir på längre sikt men det är nog mer realistiskt med 2-4 timmar.</p><p></p><p>Var? Har inte planerat nästa års resor än men alternativen är väl dom vanliga Sverige, Norge, Kanada och Österrike. Dock så känns det som att det garanterat blir turer i Sverige eller Norge om jag åker dit. Österrike är mer kanske och i Kanada blir det nog bara att bära på ryggen.</p><p></p><p>Sen är det just det där med om skidorna skall användas till annat. Det är en komplexare fråga. Jag skulle vilja ha en skida runt 90 midja som ersättare till min Karma. Altså en all mountain skida att ha med mig på resor till tillexempel Österrike då det blir en del pist åkning med släkten och en del offpist åkning. Men sen vill jag även ha en tur skida. Det är inte alls säkert att det här blir samma skida. </p><p></p><p>Så både ren turskida med en turbindning och en allmountain med en duke finns som alternativ.</p><p></p><p>En av orsakerna till att jag är lite avigt inställd mot Marker är att jag vill hålla mig borta från K2/Völkl/Marker familjen. Men visst är det så att det är enda alternativet så får det väl vara så.</p><p></p><p>Kommer inte Solly eller Look med någon Duke konkurent, alternativt någon av randonee bindningstillverkarna med Duke konkurenter?</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 535939, member: 73781"] Nojlas Är väl lite som du säger att alla alternativ är mer eller mindre skit. Men toppturerna kommer nog till största del vara under 4 timmar. Heldagsturer kanske det blir på längre sikt men det är nog mer realistiskt med 2-4 timmar. Var? Har inte planerat nästa års resor än men alternativen är väl dom vanliga Sverige, Norge, Kanada och Österrike. Dock så känns det som att det garanterat blir turer i Sverige eller Norge om jag åker dit. Österrike är mer kanske och i Kanada blir det nog bara att bära på ryggen. Sen är det just det där med om skidorna skall användas till annat. Det är en komplexare fråga. Jag skulle vilja ha en skida runt 90 midja som ersättare till min Karma. Altså en all mountain skida att ha med mig på resor till tillexempel Österrike då det blir en del pist åkning med släkten och en del offpist åkning. Men sen vill jag även ha en tur skida. Det är inte alls säkert att det här blir samma skida. Så både ren turskida med en turbindning och en allmountain med en duke finns som alternativ. En av orsakerna till att jag är lite avigt inställd mot Marker är att jag vill hålla mig borta från K2/Völkl/Marker familjen. Men visst är det så att det är enda alternativet så får det väl vara så. Kommer inte Solly eller Look med någon Duke konkurent, alternativt någon av randonee bindningstillverkarna med Duke konkurenter? Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Turbindningar?
Tillbaka
Topp