Turer nära Revelstoke

AndT

Ny medlem
Turer nära Revelstoke
Hej all Revelstokianer,
Funderar på att spendera en vecka eller två i Revelstoke mellan jul och början på nya året. Första gången där och undrar om någon har lite tips på turer i området. Rogers Pass icke inkluderat då jag känner till det sedan tidigare.

Vi har naturligtvis bil och är inte rädda för att köra en timme och gå en hel dag. Främst söker vi mixad skog och öppen terräng, dock inte för exponerad åkning. Letar främst efter endagars äventyr eller jojo men är öppen för andra förslag också.

Finns det kanske någon vettig bok eller hemsida ni kan tipsa om? Tacksam för alla förslag!

Turer nära Revelstoke
När jag var där under julen nu hörde jag "Five fingers" nämnas vilket är några öppnare skogsrännor eller liknande på berget på andra sidan byn sett från skidberget. De är väldigt lätta att upptäcka iaf, men jag har ingen aning om hur åkningen är, eller ens vad det är för slags åkning, men den ska finnas iaf. Annars borde det bara vara att fråga inne på någon av butikerna i byn. Valhalla t.ex. Min erfarenhet är att alla Candensarna var otroligt hjälpsamma och tillmötersgående.

Turer nära Revelstoke
Jon sa:
När jag var där under julen nu hörde jag "Five fingers" nämnas vilket är några öppnare skogsrännor eller liknande på berget på andra sidan byn sett från skidberget.
Är det kallhygget som ser ut som en stor kraftledningsgata du pratar om?

Om man åker bort "från" berget genom stan och forsätter över bron som man tar om man ska mot Kelowna mm och tar höger precis efter eller innan den så kan man ta sig till en snöskoter firma som hyr ut. Därifrån borde vara ok att tura ifrån så länge det är bra med snö långt ner på berget...

Men ärligt talat så ska jag be dig kontakta pistolero här på FR. Han är där för andra vintern nu och känner till det mesta. Hoppas det är ok med honom att jag skicka vidare till honom :D

Emil

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp