Turism- och skidlärarprogrammet i Orsa

Lee-nus

Aktiv medlem
Kort och enkel fråga: Någon som läst där, eller kanske läser där nu, som kan berätta lite om hur det är? Söker in till hösten och är så grymt sugen! :)

Förlåt att jag inte svarar på din fråga, men om det är skidlärare du är sugen på att bli så finns ju alltid fullvärdiga kurser som t.ex friluftsfrämjandet och SLAO arrangerar..

Ingen fara, tack ändå. Jag har kollat lite på bägge de organisationer du nämnde, men jag tror att nämnda utbildning kommer att passa mig bättre. Dessutom är det ett plus att jag kan läsa under två år på en ort där jag förstått att skidåkningen är bra. Här i Örebro är skidsäsongen kort, och området (ja, det finns ett... *_*) inte så roligt och utmanande! Men tack för tipset, som sagt!

vore roligt och mycket uppskattat med fler svar, så jag tar upp denna tråd igen, om ni ursäktar... ^^
kul vore det så klart också att höra av folk som söker in till hösten...!

Ja då kör vi... alla som kommit in kan ju skriva här. I´m in!!

Senast ändrad:
Jag har gått SCoTT och det var de bästa val jag kunde gjort, man lär sig så mycket mer än bara skidåkarbiten, service, guidning, allmänt om turism. Sen så är skidåkning i Orsa inte så mycket att hänga i granen men det fina med utbildningen är att man åker runt på en hel del ställen, under min tid på skolan var vi i, Orsa, Sälen, Åre, Riksgränsen, Zermatt, Kaprun och Gressoney.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp