Turistvisum för Kanada?

Turistvisum för Kanada?
Har tänkt tillbringa kommande säsong i Kanada. Ska inte jobba, utan bara åka. Kommer vara där i 5 månader. Eftersom jag inte tänkt jobba har jag inte sökt något arbetstillstånd.

Min fråga gäller turistvisum; har hört att det gäller 6 månader? Någon som åkt dit tidigare som kan förklara hur man får det rent praktiskt? Ansöker man om det innan, eller får man det på flygplatsen/planet?

Hittar ingen bra info om detta på nätet, så om någon har nån hemsida där allt kan bekräftas vore det också trevligt :)

/David

Turistvisum för Kanada?
www.canadaemb.se är ambassaden i sthlm, info bör finnas på sidan, om inte finns iaf kontaktuppgifter.
Är rätt säker på att ett besök på ambassaden behövs för att få visum, så har det varit tidigare år.
enjoy!

Turistvisum för Kanada?
Skall dit också, ringde och snackade med dom. Man får uppehålla sig i landet i 6månader utan något speciellt visum.
Skall du jobba och löser ett sådant visum får du vara där i 12 månader.

Turistvisum för Kanada?
makafone sa:
Skall dit också, ringde och snackade med dom. Man får uppehålla sig i landet i 6månader utan något speciellt visum.
Okej, så bara att stiga på planet då alltså? Inga papper överhuvudtaget?

Turistvisum för Kanada?
makafone sa:
Okej, så bara att stiga på planet då alltså? Inga papper överhuvudtaget?

Turistvisum för Kanada?
Och genast märker man hur olika du och jag är som skidåkare... Jag flashar kontoutdraget, du drar ghettokortet!

Turistvisum för Kanada?
Ngn som vet vad som gäller om man varit där i 12 månader med arbetsviusm men vill stanna längre utan att jobba? Hur fölänger man sitt turistvisum?

Tillbaka
Topp