Turkiskt öl!

ST90

Medlem
Turkiskt öl!
Har just bokat en resa till turkiet i slutet av augusti och det första jag kom att tänka på var ju självklart, gör turkarna bra öl? Personligen är jag mer orienterad på engelskt öl och har aldrig ens tänkt på att smaka öl från turkiet så jag är helt novis. Någon som varit där som har något att rekommendera? Åker till Alanya så om någon vet en schysst krog eller härliga butiker med stort utbud på bira så släng en post i tråden!

Undanber mig alla svar om "du är bara 17, du vet inte vad öl är" "hur kan du snacka om bärs då du är så liten?" etc. Klarar mig fint utan sådana spydigheter! Tack.

OBS, letar inte efter bärs som man dricker för att bli stupfull utan snarare så man kan uppskatta för att svalka sig lite eller avnjuta till en schysst middag.

Turkiskt öl!
du måste vara 18 år för att pröjsa för skiten och minst 11 år för att dricka det men det är ju bara att be någon äldre att köpa så är problemet löst. har aldrig testat turkisk öl, låter lite konstigt också och tvivlar på att dom har någon speciell öl där nere men varför inte testa. akta dig för bomberna bara!

Turkiskt öl!
Hört att efes ska vara helt okej, en ljus lageröl som det inte är allt för mycket smak i tydligen. Men men, kanske lika bra att göra en runda på någon supermarket och köpa sig ett gäng olika och testa helt enkelt :) Och angående bomberna så ligger Alanya tvärs över landet, från kust till kust från bombningarna ;P

Turkiskt öl!
Personligen kan jag inte förstå hur man kan boka en resa till ett land utan att ta reda på denna fakta först!

"Men men, kanske lika bra att göra en runda på någon supermarket och köpa sig ett gäng olika och testa helt enkelt." Keep diggin' Watson! :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_beer
"Türk Tuborg" moahah mmm mmm mmm

Senast ändrad:
Turkiskt öl!
Du måste testa Efes. En ljus öl med frisk, maltig smak, även inslag av ljust bröd och citrus.
Är nog den enda turkiska ölen jag har avnjutit. Ha det fint på resan!

Turkiskt öl!
Men faan, jag måste...

Du är bara 17, när började du dricka bira? Och vad för bira har du druckit? I början av sin dryckeskarriär tycker inte jag att man bör fokusera på kvalitet, utan kvantitet. Men erhm, självklart ska du inte ens dricka öl eftersom du är under 18! Skäms på dej! (erhm)

Turkiskt öl!
bara så du vet så är alkhol inte billigt i turkiet eftersom större delen av befolkningen är muslimer.

Turkiskt öl!
Victors sa:
du måste vara 18 år för att pröjsa för skiten och minst 11 år för att dricka det men det är ju bara att be någon äldre att köpa så är problemet löst. har aldrig testat turkisk öl, låter lite konstigt också och tvivlar på att dom har någon speciell öl där nere men varför inte testa. akta dig för bomberna bara!
Haha, turkarna är knappast noga med åldersgränser och sånt.

Turkiskt öl!
När du är där så varje gång du äter på resturang så beställer du 1 av deras Local beers , och prova dig fram ! sen när du har hittar någon god så är det bara att sticka till en alhcoshop ! Dom bryr sig inte om du är 17 elr 18

Turkiskt öl!
var i alanya för 4 veckor sen och hade jävliogt kul.. därimot är ölen inget specielt och ska man köpa när man är ute så kostar det lika som här hemma typ så miytt tips är att du köper sprit i någon affär där och super till hem för spriten är sjuk billig.. men köp inte raki för det är bara skit.. på robin hood är det mest turkar som är på jakt efet blonda svenskar och norskor.. men dert är ett jävla drag där brudarna brukar ofta hoppa upp på bardisken och dansa.. vi höll mest till på the doors för det var det mer nordiskt folk och inte lika mycke turkar.. är sjukt bra drag överallt ska ja säga..

Turkiskt öl!
Ma1msten sa:
... vi höll mest till på the doors för det var det mer nordiskt folk och inte lika mycke turkar..
konstigt, mycket turkar i Turkiet?
Jaja man åker ju utomlands för att träffa svenskar och dricka för det kan man ju inte göra hemma :)

Turkiskt öl!
balanselius sa:
Ma1msten sa:
... vi höll mest till på the doors för det var det mer nordiskt folk och inte lika mycke turkar..
konstigt, mycket turkar i Turkiet?
Jaja man åker ju utomlands för att träffa svenskar och dricka för det kan man ju inte göra hemma :)
det ja mena var det att man blir undanknuffade av dom jävlarna hela tiden.. och att det blir svårare att få nå ragg om det är det man är ute efter..

Turkiskt öl!
Som kär ölvän måste jag väl komma med några råd. Om du nu trots ålder ändå ska dricka öl så ska det åtminstone inte vara fråga om kvantitet utan kvalitet.

Gå in på
http://www.ratebeer.com

Ta avancerad sökning och sök på turkisk öl. Du får ca 50 olika sorter

Men åter igen... tänk efter före...

Trevlig resa

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp