Tursällskap Hemavan 20.3-25.3

Hej Sverige!

Kommer att befinna mig i Hemavan 20.3-25.3 tillsammans med piståkande vänner. Kollar därför här ifall det finns någon som vill ta med en glad 30+ Finne på tur någon dag? (pratar flytande svenska och är rätt kul att hänga med när jag får åka skidor, annars på vardan bastar jag, dricker kossu och vässer min puukko som alla andra kära landsmän) ;)

Är erfaren åkare men har endast 1 säsong i bagaget med att tura, har all utrustning och baskunskap vad som behövs göras ifall något skulle hända.

Tveka inte att höra av er!

Mvh William Strömbäck

Om du inte hittar någon kompis finns guidade toppturer. Har inte provat själv men sett dom på fjället. Tror det är samma folk som körde heliski.
Men en fin dag är det folkvandring från toppliften, Kungsliften, där hittar du säkert någon att fråga. Hemavan är lätt orienterat. Boken Topptur av Ekenstam och en bra fjällkarta o en kikare är guld.
Och kolla lavinprognosen.
God tur.

Om du inte hittar någon kompis finns guidade toppturer. Har inte provat själv men sett dom på fjället. Tror det är samma folk som körde heliski.
Men en fin dag är det folkvandring från toppliften, Kungsliften, där hittar du säkert någon att fråga. Hemavan är lätt orienterat. Boken Topptur av Ekenstam och en bra fjällkarta o en kikare är guld.
Och kolla lavinprognosen.
God tur.
Tack för infon! Har faktist kollat med en guidad tur åt hela gänget för att få mina polare hooked på detta, men de var inte riktigt övertygade när de kostade... måste byta vänner :D

Men jo de blir väl att slå på charmen uppe vid kungsliften, iallafall finska friåkare är i överlag väldigt snabba att bjuda med folk, så antar att svenskarna är lika trevliga :)

Ska kolla in boken! Tack

Hej, jag och min fru (och vår 8 månader gamla son) har varit I Hemavan i två veckor och kommer vara här till 2/4. Om du är kvar tar vi gärna toppturssällskap, om någon annan som är toppturssugen ser detta så hör gärna av er.
/Gustav

Hej, jag och min fru (och vår 8 månader gamla son) har varit I Hemavan i två veckor och kommer vara här till 2/4. Om du är kvar tar vi gärna toppturssällskap, om någon annan som är toppturssugen ser detta så hör gärna av er.
/Gustav
Hej Gustav,

Tyvärr har jag åkt hem till mitt förlovade hemland. Hann dock med några fina kortare turer även fast jag inte hade vädret på min sida under min vistelse.

Ha det fint!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp