Tusen kronorsfrågorna!

IsakLag

Ny medlem
Tusen kronorsfrågorna!
Tjena! En pandemi och nytagen student är jag fett sugen på att dra på min första skidsäsong utomlands. Men just nu innan jag börjar planera allt för mycket skulle jag behöva hjälp med några saker, men först tungviktaren!

Vart? Vart ska man åka? I dagsläget så har jag åkt mestadels i norden men också en del i orter såsom Zermatt. Det jag helt är utefter är pudret men klagar aldrig på en grym orörd backe direkt på morgonen. Är ganska lugn av mig så behöver absolut inte vara något Magaluf på skidor.

Hur ska man budgetera x antal månader? Fattar att det automatiskt bli dyrare om man skulle åka till giganterna(Engelberg, Whistler osv.) Om man då kollar under en 6 månaders period. Och nudlar är inget sätt att leva på

Hur viktigt är språket i tex Whistler, kan liksom engelska flyttande men min franska är i grundfaserna deluxe edition. Klarar man sig i Schweiz och Kanada på bara engelskan eller krävs tyskan/franskan?

Frågor kommer väll dyka upp när som, oftast typ 02:23 då det är då jag börjar tänka ordentligt! Tack på förhand och hoppas ni kan förstå vad jag menar.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Tusen kronorsfrågorna!
Snabbt svar för Schweiz och Kanada angående språk kan jag iaf bjuda på... ;) Whistler t.ex. ligger ju i BC, som är engelskspråkigt. Finns väl ingen intressant åkning i franska delarna av Kanada? I Engelberg klarar man sig nästan med svenska! Skämt å sido, skadar inte med några artighetsfraser på tyska, men i alla turistorter är de ju vana vid utländska gäster och engelska.
Har många kollegor här vars tyska begränsar sig till att klara att handla och beställa på restaurang och de klarar sig utan problem.

Om det är orört puder du är ute efter, sikta på något mindre känt ställe, eller ta fram hudarna. I Engelberg tex spåras väldigt mycket första förmiddagen efter snöfall.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp