Två boardriders planerar säsong i Whistler x07-x08

jordi

Medlem
tjo!

Vi är två skåningar på 20 bast som är enormt sugna på att ordna ett gemensamt boende med 5-6 stycken fellow freeriders.

Detta för att förutom gemenskapen finna billigare, större och finare boende i form av hus eller annat.

Kille som tjej och skidor som bräda.

Vi vill i första hand se vad det finns för intresse för att sedan seriöst undersöka boendemöjligheter.

Vi ser gärna att de intresserande bidrar med hjälp för att bl.a. visa sin seriositet så att vi vet att vi bor med folk som vi kan lita på.

Vi har för övrigt våra arbetstillstånd ordnade och planerat avresedatum är alltså då någon gång innan årsskiftet. Lämpligtvis i nov/dec. Vi har tänkt att stanna tills pengarna är slut vilket ser ut att bli efter 4-6 månader. Detta beror såklart på boende osv.

boende är nu hittat och utfyllt !

använd gärna tråden till att hitta andra och dela boende med.

//jordy

Senast ändrad:
Creekside som ligger i närheten av Whistler verkar vara ett nice ställe att bo i, är det kanske någon som har tips angående det?

Seriöst... Är alla som säsongar från Lund?
Tycker att över hälften kommer från den trakten....

Haha, är det ett problem isåfall? :P

Jag vet inte, då detta är den första säsongen för min del. Men vi skåningar kanske är mer angelägna att säsonga då vi inte ser det vita guldet lika ofta som människor längre norrut i vårt långa land?

Okej det var kanske en sjukt dålig förklaring, men ändå.

Senast ändrad:
Nejnej, det är för att vi från lundatrakten har fett med cashflow!!!!!!! Nä men seriolöst, är det många från lund som säsongar, hade ingen aning

Jag hade tänkt att dra nästa säsong och behöver nånstans o bo givetvis. Tänkte också dra i dec. till april och ev. dra vidare o surfa efter det.

Ska kika lite efter gemensamt boende jag med, men hör gärna av er om ni hittar nåt vettigt...

tjena. jag är grymt intresserad av att fixa nåt boende. första säsongen för mig också, har fixat arbetstillstånd och vill sticka i november. hör av er om det lockar!

DC

Tja!.. vi är två tjejer från umeå som har tänkt oss en säsong i whistler... skulle vara schysst med delat boende pga av kostnad. Vi har dock inte hunnit så långt i planeringen, men kommer troligen åka där vid nov/dec, beronde hur kassan ser ut kommer vi vara där så länge vi kan!!!.. hör gärna av er!

Har planerat och kollat priser osv och är hur sugen som hälst!
Adda gärna barbie_bambi@hotmail.com så kan vi tala mer om saken på msn, går så trögt här på forumet!

jag + två till ska dit om de andra två kommer, annars blir jag ensam....alltid intresserade av billigt boende som inte innebär sovsal!

Vi har nu fyllt vårt boende men tackar er som visat intresse ! sorry vi inte kunde klämma in er alla.

använd gärna tråden till att hitta andra och dela boende med. Lycka till alla !

Tillbaka
Topp