Två killar, 25 år, söker boende jan-april, ort spelar mindre roll!

olker

Ny medlem
Tjena!
Vi är två killar i 25 års åldern från Stockholm som är sugna på lite skidor. Vi har dock inte möjlighet att åka iväg förens 20 jan och planerar att stanna till mitten på April. Vilken ort vi åker till spelar mindre roll så länge de vankas bra åkning och lite liv på kvällarna.
Några andra som ska åka i vår ålder? Någon som planerar att åka samma tid?
Eller är det någon som har en lägenhet med plats för två grabbar under denna period?

Hör av er! Fred ut

Heej!
Vi är två tjejer 20 år också från Stockholm som tänkte dra till Alperna en säsong. Vi kan inte heller åka ner försen i januari för vi jobbar fram tills dess. Vi är inne på Val d'Iesere eller nått liknande! :)

Bad Gastein
Tjena allihopa, skall tycka till lite om BG eftersom jag bor här....det finns ett jättebra bummarkollektiv och bra med jobb. Boende är vad jag vet av tidigare erfarenheter ifrån Frankrike relativt prisvärt och framförallt med bra läge! Angående åkningen är BG totalt underskattat och då har jag varit i Cham, La Grave, Trois Valley, Val di Mezdis, St.Anton osv... det finns mycket teknisk åkning utan att behöva hajka men det finns ännu mer om man är beredd att gå lite och då behövs det inte klätterutrustning! Det som är bäst dock är att man inte behöver slåss om pudret och att stämningen är chill så att även nybörjare kommer till skott!
Hör gärna av er om ni vill veta mer om jobb, boende osv....
// Klenning

val thorens verdens største sammenhængende ort over 650 km pist

jeg har plats i boende 23/11-13 til 11/5-14

hit me

Ska ni åka relativt sent på säsongen skulle jag sikta på en mindre ort. Alla bostäder och ev arbeten kommer vara fyllda sedan länge på stororterna.

Skulle gärna vilja veta mer om Kollektivet i BG. Samt vilka jobbmöjligheter som finns där?

Tillbaka
Topp