Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HeLium" data-source="post: 243772" data-attributes="member: 48397"><p>MnO>> Tack för en mycket snygg genomgång!!!</p><p></p><p>Du sa att de Monster 88 du testade var dåligt preppade och att du kände av det i kortsvängen. Hänger det bara på dålig trimm tror du?</p><p>Jag menar kortsvängen på M88 har väl tidigare också varit svår att få en riktigt bra respons i?</p><p></p><p>Jag som är lite längre och tyngre, 190cm +90kg, (och med skapligt stor skidvana) finner modellen fantastiskt härligt för att de har kunnat ge suverän respons när det går lite fortare i mer tekninskt krävande åkning. Detta tack vare en vridstyvhet i skidan som både kräver kraft och teknik. Problemet med det är att kortsvängen har blivit mer "svårtillgänglig" (i brist på bättre ord) och kan ge mindre stuns eller död som du utryckte det.</p><p>Eller är jag helt ute och seglar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HeLium, post: 243772, member: 48397"] MnO>> Tack för en mycket snygg genomgång!!! Du sa att de Monster 88 du testade var dåligt preppade och att du kände av det i kortsvängen. Hänger det bara på dålig trimm tror du? Jag menar kortsvängen på M88 har väl tidigare också varit svår att få en riktigt bra respons i? Jag som är lite längre och tyngre, 190cm +90kg, (och med skapligt stor skidvana) finner modellen fantastiskt härligt för att de har kunnat ge suverän respons när det går lite fortare i mer tekninskt krävande åkning. Detta tack vare en vridstyvhet i skidan som både kräver kraft och teknik. Problemet med det är att kortsvängen har blivit mer "svårtillgänglig" (i brist på bättre ord) och kan ge mindre stuns eller död som du utryckte det. Eller är jag helt ute och seglar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Tillbaka
Topp