Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 244208" data-attributes="member: 12152"><p>Tackar för kommentarerna.</p><p></p><p></p><p>Tandådalen och Åre är dom testarhelger jag brukar åka på, men det är ju inte omöjligt att man ramlar över ett par BC i alla fall. Jag var faktiskt påväg till Ross-tältet på söndagen och hade tänkt hinna med att åka igenom det som var intressant där, men testfolket började plocka ihop grejorna redan vid halv ett på söndagen. Snålt. Annars hade jag garanterat testat både BC och Radical mm.</p><p></p><p></p><p>Jag är tillräckligt gammal för att tillhöra den generationen som inte ens använder sig av termen "orka". Jag sitter mycket hellre och skriver ett inlägg av den här typen en kväll istället för att soffa framför tv:n. Jag tycker personligen att det är riktigt kul att sätta ord på känslor och upplevelser efter skidtest. Om inte annat kan jag själv gå tillbaka till mina egna texter senare på säsongen och på så sätt bevara kunskapen.</p><p></p><p></p><p>Det kan säkert stämma som du säger att Monster 88 är så pass krävande att jag med mina 75 kg får svårt att liva upp den, men faktum var att alla Headskidor som testades av åkare i vår grupp gick sämre än vad man kunde förvänta sig. Tom skidor som Supershape och Supershape Speed, som annars är ganska racemässiga i framtoningen saknade grepp. Det var också kännbart dålig skärpa på Monster 88:an, så bra trimmad var den definitivt inte. Jag tyckte iaf att det kändes som att den var avrundad i framänden och därmed flytig i toppen i kortsväng. </p><p></p><p></p><p>Jag håller med om att årets boot-märke på Mantran är riktigt skumt placerat. Jag monterade först efter den rekommendationen, men kände direkt att märket sitter fel. Nu har jag bakmonterat 2,8cm (max utan att få interferens mellan hålen, annars hade jag gått direkt på 3-3,5cm) och skidan känns ändå frammonterad. För att få en balans liknande Explosive får man nog flytta bak bindningen 5cm eller nåt sånt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 244208, member: 12152"] Tackar för kommentarerna. Tandådalen och Åre är dom testarhelger jag brukar åka på, men det är ju inte omöjligt att man ramlar över ett par BC i alla fall. Jag var faktiskt påväg till Ross-tältet på söndagen och hade tänkt hinna med att åka igenom det som var intressant där, men testfolket började plocka ihop grejorna redan vid halv ett på söndagen. Snålt. Annars hade jag garanterat testat både BC och Radical mm. Jag är tillräckligt gammal för att tillhöra den generationen som inte ens använder sig av termen "orka". Jag sitter mycket hellre och skriver ett inlägg av den här typen en kväll istället för att soffa framför tv:n. Jag tycker personligen att det är riktigt kul att sätta ord på känslor och upplevelser efter skidtest. Om inte annat kan jag själv gå tillbaka till mina egna texter senare på säsongen och på så sätt bevara kunskapen. Det kan säkert stämma som du säger att Monster 88 är så pass krävande att jag med mina 75 kg får svårt att liva upp den, men faktum var att alla Headskidor som testades av åkare i vår grupp gick sämre än vad man kunde förvänta sig. Tom skidor som Supershape och Supershape Speed, som annars är ganska racemässiga i framtoningen saknade grepp. Det var också kännbart dålig skärpa på Monster 88:an, så bra trimmad var den definitivt inte. Jag tyckte iaf att det kändes som att den var avrundad i framänden och därmed flytig i toppen i kortsväng. Jag håller med om att årets boot-märke på Mantran är riktigt skumt placerat. Jag monterade först efter den rekommendationen, men kände direkt att märket sitter fel. Nu har jag bakmonterat 2,8cm (max utan att få interferens mellan hålen, annars hade jag gått direkt på 3-3,5cm) och skidan känns ändå frammonterad. För att få en balans liknande Explosive får man nog flytta bak bindningen 5cm eller nåt sånt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Tillbaka
Topp