Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 244710" data-attributes="member: 13390"><p>Bra längd.</p><p></p><p>Jag kan inte annat än hålla med om det mesta efter att ha åkt igenom ungefär samma uppsättning. På nåt sätt lyckade jag missa Amplid bara. Det var dumt. Jag har läst en del om dom innan och hade gärna tagit en provsväng. </p><p></p><p>Mest positivt i år: </p><p>Scotts bygge som nämdes ovan, dvs Race Carve Cross. En enormt tilltalande och välbyggd skida med stor pondus i dess uppträdande. Om det beror på bra arbete hos Scotts ingenjörer i samarbete med Fischers maskinskötare, eller om det grundar sig i minutiöst preparerande av den svenske generalagenten ska jag låta vara osagt. Resultatet var imponerade i alla fall. Jag testade den i 186 och det var enda gången under hela årehelgen som jag var sugen på att prova en kortare längd. Motsatsen var desto vanligare då - att man letade med blicken i stället efter längre grejor... </p><p></p><p>Andra testvinnare var i mina ögon Blizz Titan Nine. Hade den dessutom funnits i en vettig längd så... </p><p></p><p>Det bör också nämnas att racestockgrejerna som fanns privat i gänget (MnOs Fischer SL och GS, mina Vökl Racetiger SL) spårade ohemult bra i högerkantens ishalka. </p><p></p><p>Mest negativt:</p><p>Precis som MnO säger. Preppen på Mantra och längden på samma skida. Den de hade var oåkbar helt enkelt. Och exakt Hur gick tankarna när de tog 177:an i flera par till testet?</p><p></p><p>Salomon Sandstorm. HAR DOM TAPPAT DET HELT? Vilket jäkla skräp-plast-bygge till kodynga! Jag tror aldrig jag har åkt på nåt så okristligt sopdåligt sen . . . jag testade MnOs varmluftspistolböjda proto-twintip baserade på ett par fetingdaffy-knäckta Head Compact. De var dåliga - och det var länge sen.</p><p> </p><p>(Sägas ska i sammanhanget att jag åkt mycket Salomon genom åren och gillar vad de gör ibland. Den (dyra) och kevlarstinna gröna Hexagon-AK rocketen till exempel. Jag hade den två vintrar. Sjukt länge för mig som brukar göra minst ett "mid season change"...)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 244710, member: 13390"] Bra längd. Jag kan inte annat än hålla med om det mesta efter att ha åkt igenom ungefär samma uppsättning. På nåt sätt lyckade jag missa Amplid bara. Det var dumt. Jag har läst en del om dom innan och hade gärna tagit en provsväng. Mest positivt i år: Scotts bygge som nämdes ovan, dvs Race Carve Cross. En enormt tilltalande och välbyggd skida med stor pondus i dess uppträdande. Om det beror på bra arbete hos Scotts ingenjörer i samarbete med Fischers maskinskötare, eller om det grundar sig i minutiöst preparerande av den svenske generalagenten ska jag låta vara osagt. Resultatet var imponerade i alla fall. Jag testade den i 186 och det var enda gången under hela årehelgen som jag var sugen på att prova en kortare längd. Motsatsen var desto vanligare då - att man letade med blicken i stället efter längre grejor... Andra testvinnare var i mina ögon Blizz Titan Nine. Hade den dessutom funnits i en vettig längd så... Det bör också nämnas att racestockgrejerna som fanns privat i gänget (MnOs Fischer SL och GS, mina Vökl Racetiger SL) spårade ohemult bra i högerkantens ishalka. Mest negativt: Precis som MnO säger. Preppen på Mantra och längden på samma skida. Den de hade var oåkbar helt enkelt. Och exakt Hur gick tankarna när de tog 177:an i flera par till testet? Salomon Sandstorm. HAR DOM TAPPAT DET HELT? Vilket jäkla skräp-plast-bygge till kodynga! Jag tror aldrig jag har åkt på nåt så okristligt sopdåligt sen . . . jag testade MnOs varmluftspistolböjda proto-twintip baserade på ett par fetingdaffy-knäckta Head Compact. De var dåliga - och det var länge sen. (Sägas ska i sammanhanget att jag åkt mycket Salomon genom åren och gillar vad de gör ibland. Den (dyra) och kevlarstinna gröna Hexagon-AK rocketen till exempel. Jag hade den två vintrar. Sjukt länge för mig som brukar göra minst ett "mid season change"...) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Tillbaka
Topp