Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 245842" data-attributes="member: 12483"><p>Den här säsongen har tyvärr inte börjat än för undertecknad. Sälentest var inplanerat men blev inställt, och Åre passade inte i tiden, ja ja...</p><p></p><p>Jag vill bara skjuta in lite angående vikten av rätt urval av testlagg och prepareringen av dessa. Årehelgen utgör höjdpunkten för höstens testhelger om man ska tro annonseringen. I ljuset av det är det är ju rent nonchalant mot oss konsumenter när leverantörerna kommer med ofullständig urval av längder som dessutom är dåligt preppade. Nu var jag inte i Åre, men utifrån MnO:s beskrivning anar jag en tendens. </p><p></p><p>Vissa representanter lyssnar och vet precis vad man talar om, andra vet absolut ingenting! Man får själv undervisa dom! Skrämmande! Man kan få de mest konstiga råd och kommentarer. Klagar man på preppning tas det som ett personligt påhopp nästan. I de beskrivna förhållanderna (hårt och is) är ju bra kanter helt ovärderliga! </p><p></p><p>Min hustru t ex har alltid problem att hitta lämpliga testlagg. Hon kör helst på 150 -160 cm, men de flesta för henne aktuella skidorna finns sällan med i dessa längder, oftast inte heller de omskrutna "tjejmodellerna", och finns dom så är det i en(!) enda längd. Hon får alltså testa kängd 168, 170, 175 cm eller nåt sånt, vilket vi alla vet inte ger rätt åkintryck för en person som är 160 cm. </p><p></p><p>Åretestet borde vara toppen av isberget vad gäller i tester i Sverige. Här borde ju representanterna verkligen anstränga sig. Summa summarum tycks ändå vara att man tar med "det man vet folk gillar mest", rena rama Radio RIX-attityden!</p><p></p><p>Nån som vill svara och förklara?</p><p></p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 245842, member: 12483"] Den här säsongen har tyvärr inte börjat än för undertecknad. Sälentest var inplanerat men blev inställt, och Åre passade inte i tiden, ja ja... Jag vill bara skjuta in lite angående vikten av rätt urval av testlagg och prepareringen av dessa. Årehelgen utgör höjdpunkten för höstens testhelger om man ska tro annonseringen. I ljuset av det är det är ju rent nonchalant mot oss konsumenter när leverantörerna kommer med ofullständig urval av längder som dessutom är dåligt preppade. Nu var jag inte i Åre, men utifrån MnO:s beskrivning anar jag en tendens. Vissa representanter lyssnar och vet precis vad man talar om, andra vet absolut ingenting! Man får själv undervisa dom! Skrämmande! Man kan få de mest konstiga råd och kommentarer. Klagar man på preppning tas det som ett personligt påhopp nästan. I de beskrivna förhållanderna (hårt och is) är ju bra kanter helt ovärderliga! Min hustru t ex har alltid problem att hitta lämpliga testlagg. Hon kör helst på 150 -160 cm, men de flesta för henne aktuella skidorna finns sällan med i dessa längder, oftast inte heller de omskrutna "tjejmodellerna", och finns dom så är det i en(!) enda längd. Hon får alltså testa kängd 168, 170, 175 cm eller nåt sånt, vilket vi alla vet inte ger rätt åkintryck för en person som är 160 cm. Åretestet borde vara toppen av isberget vad gäller i tester i Sverige. Här borde ju representanterna verkligen anstränga sig. Summa summarum tycks ändå vara att man tar med "det man vet folk gillar mest", rena rama Radio RIX-attityden! Nån som vill svara och förklara? /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Tillbaka
Topp