Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 246742" data-attributes="member: 12483"><p>Det vore oerhört upplyftande att få se märkesrepresentanterna gå i klinch med FR:s blandade skaror. Det har inte inträffat hittills. Det enda exemplet och undantaget jag kan minnas var när folket på Extrem i Åre förklarade lite ett och annat om sin framtida modellfilosofi för några år sen, mycket positivt!</p><p></p><p>Dom andra skyller sannolikt på att dom inte har tid att kontinuerligt bevaka i deras ögon obskyra, nischade, omogna, obesökta(?!) hemsidor som FR. Dessutom främjar det definitivt inte affärerna att bli bortgjord av personer som av egen erfarenhet kan berätta obekväma saker om deras produkter. Blandade sig Markers representant i meningsutbytet om deras bindningar här förleden? Nix, icke! Kommer Völkl Sverige att förklara varför dom kommer med miniskidor till testerna? Näpperligen! </p><p></p><p>Det finns ingen vilja, det finns inget att hämta, det är för besvärligt och i slutänden är det inte bra för affärerna (...tror dom).</p><p></p><p>Nu ska ni få en motbild. Intersport i Sandviken/Gävle hade permanent skidtest i Kungsberget, en stor del av förra säsongen och säsongen dessförinnan . Man t o m monterade upp nästa års lagg framåt vårkanten om jag minns rätt. Ok, man hittade inte värstingfetingar direkt, men väl väldigt bra pistlagg (Stöckli t ex). Många människor kunde i lugn och ro prova nya skidor, upptäcka för- och nackdelar, få tips och råd, och sen handla med gott förtroende. Här är uppenbarligen ett gäng entusiaster som vill utveckla sina butiker och sin verksamhet och erbjuda god service. </p><p>Rätta mig om jag har fel! </p><p></p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 246742, member: 12483"] Det vore oerhört upplyftande att få se märkesrepresentanterna gå i klinch med FR:s blandade skaror. Det har inte inträffat hittills. Det enda exemplet och undantaget jag kan minnas var när folket på Extrem i Åre förklarade lite ett och annat om sin framtida modellfilosofi för några år sen, mycket positivt! Dom andra skyller sannolikt på att dom inte har tid att kontinuerligt bevaka i deras ögon obskyra, nischade, omogna, obesökta(?!) hemsidor som FR. Dessutom främjar det definitivt inte affärerna att bli bortgjord av personer som av egen erfarenhet kan berätta obekväma saker om deras produkter. Blandade sig Markers representant i meningsutbytet om deras bindningar här förleden? Nix, icke! Kommer Völkl Sverige att förklara varför dom kommer med miniskidor till testerna? Näpperligen! Det finns ingen vilja, det finns inget att hämta, det är för besvärligt och i slutänden är det inte bra för affärerna (...tror dom). Nu ska ni få en motbild. Intersport i Sandviken/Gävle hade permanent skidtest i Kungsberget, en stor del av förra säsongen och säsongen dessförinnan . Man t o m monterade upp nästa års lagg framåt vårkanten om jag minns rätt. Ok, man hittade inte värstingfetingar direkt, men väl väldigt bra pistlagg (Stöckli t ex). Många människor kunde i lugn och ro prova nya skidor, upptäcka för- och nackdelar, få tips och råd, och sen handla med gott förtroende. Här är uppenbarligen ett gäng entusiaster som vill utveckla sina butiker och sin verksamhet och erbjuda god service. Rätta mig om jag har fel! /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Tillbaka
Topp