Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 247058"><p>Vi hade skidtest i helgen på Gemstock i Alperna. Vi=Sportbutiken jag jobbar i. Jag preppade 62 par skidor måndag till fredagen. Åkte upp kl 07.00 för att vi ska ha skidtest kl 8.30. Med 60 par skidor då jag valde att plocka bort fetingarna vi hade fått dan innan annars så hade det varit förmodligen kring 85 par skidor. Vi hade allt från Volant Platina till Mantra 191 cm på test. Helt ny slipade kanter, nyvallade. Och i alla möjliga olika längder. Detta kallar jag skidtest. Och då var vi uppe som en butik alltså. Ser inte framemot nästa test då det är jag som är ansvarig för skidorna så det är väl jag som får se till att fixa dom igen. Men vilken skillnad på Sverige och Alperna på detta. Vilken butik i Sverige skulle ha 60 par testskidor på en skidtest? Knappast importärerna verka ha så många i test. Och när fetingarna tillkommer så kommer vi ha minst 85 par skidor i skidtest. Bla Sumo i två längder.</p><p>Vi hade tyvärr några skidor av förra årets modell men det var mest dom som inte är förändrade till i år.</p><p></p><p>//H</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 247058"] Vi hade skidtest i helgen på Gemstock i Alperna. Vi=Sportbutiken jag jobbar i. Jag preppade 62 par skidor måndag till fredagen. Åkte upp kl 07.00 för att vi ska ha skidtest kl 8.30. Med 60 par skidor då jag valde att plocka bort fetingarna vi hade fått dan innan annars så hade det varit förmodligen kring 85 par skidor. Vi hade allt från Volant Platina till Mantra 191 cm på test. Helt ny slipade kanter, nyvallade. Och i alla möjliga olika längder. Detta kallar jag skidtest. Och då var vi uppe som en butik alltså. Ser inte framemot nästa test då det är jag som är ansvarig för skidorna så det är väl jag som får se till att fixa dom igen. Men vilken skillnad på Sverige och Alperna på detta. Vilken butik i Sverige skulle ha 60 par testskidor på en skidtest? Knappast importärerna verka ha så många i test. Och när fetingarna tillkommer så kommer vi ha minst 85 par skidor i skidtest. Bla Sumo i två längder. Vi hade tyvärr några skidor av förra årets modell men det var mest dom som inte är förändrade till i år. //H [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Tillbaka
Topp