Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 254581" data-attributes="member: 13245"><p>Grymt bra skrivet MnO, både recensionen och i diskussionen efteråt.</p><p></p><p>För övrigt hade jag motsvarande blandförhållanden i Tandådalen strax före nyår och körde bland annat ett par Kneissl Tanker (fast brandad till POC och specialpreparerad med bland annat en sinnessjukt glid). Upplevelsen av den - som kontrast till din - var bland det extremaste i bettväg på fetingar jag kännt. Fast lustigt nog infann sig en konstig känsla när man tryckte på i svängen och det var lite flackt. Skidan skar liksom fast och bromsade märkbart, fastän det fortfarande var rätt hård snö. Jag brukar normalt ha väldigt vassa kanter på mina egna lagg, men har aldrig kännt något liknande. Möjligen var de för vassa eller kanske även de konkava och konvexa i någon mystisk kombination (hade inte möjlighet att kolla detta). Skön och förtroendeingivande skida för övrigt, men jag undrar verkligen vad den där konstiga bromseffekten beror på. </p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 254581, member: 13245"] Grymt bra skrivet MnO, både recensionen och i diskussionen efteråt. För övrigt hade jag motsvarande blandförhållanden i Tandådalen strax före nyår och körde bland annat ett par Kneissl Tanker (fast brandad till POC och specialpreparerad med bland annat en sinnessjukt glid). Upplevelsen av den - som kontrast till din - var bland det extremaste i bettväg på fetingar jag kännt. Fast lustigt nog infann sig en konstig känsla när man tryckte på i svängen och det var lite flackt. Skidan skar liksom fast och bromsade märkbart, fastän det fortfarande var rätt hård snö. Jag brukar normalt ha väldigt vassa kanter på mina egna lagg, men har aldrig kännt något liknande. Möjligen var de för vassa eller kanske även de konkava och konvexa i någon mystisk kombination (hade inte möjlighet att kolla detta). Skön och förtroendeingivande skida för övrigt, men jag undrar verkligen vad den där konstiga bromseffekten beror på. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Tillbaka
Topp