Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 254707" data-attributes="member: 13245"><p>Utter: Det var inte underlaget. Mina Mantra hade grymt skjut ur svängen (fast inte riktigt samma grepp - lite dåligt slipade faktiskt). Tankarn hade dock att väldigt konstigt grepp, i låg fart var det som de liksom hände sig strax bakom foten. De gick helt enkelt inte att sladda ut dem på hårt underlag. En möjlighet är att de var lite konkava under foten, men det är rätt ovanligt att skidorna är det så jag är fortfarande lite perplex.</p><p></p><p>Angående tidningstest: Det finns nog ett par variabler som spelar in. Dels har vi det där med att inte stöta sig med leverantörer. Sedan är det inte alltid så att bra åkare är en garanti för att det också kan produceras en relevant text om skidorna. Det är en helt annan slags talang. För att kunna analysera en skida (eller annat sportredskap) krävs dels att man kan åka, men också att man i huvudet kan strukturera de intryck man får samt dessutom kan formulera dessa intryck till en text som andra åkare kan relatera till. MnO har uppanbarligen förmåga till allt detta.</p><p></p><p>En tredje faktor för hur testtexterna ser ut är tidskriftens uppfattning av vad läsarna vill ha. De flesta tidskrifter försöker helt enkelt hålla nere textmängden för att det skall bli lättläst och överskådligt och dessutom inte ta för stor plats i tidingen. Jag tror tyvärrr att riktigt utförliga beskrivningar för alltid är reserverade till diskussionsforum på nätet dit endast de riktigt intresserade tar sig.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 254707, member: 13245"] Utter: Det var inte underlaget. Mina Mantra hade grymt skjut ur svängen (fast inte riktigt samma grepp - lite dåligt slipade faktiskt). Tankarn hade dock att väldigt konstigt grepp, i låg fart var det som de liksom hände sig strax bakom foten. De gick helt enkelt inte att sladda ut dem på hårt underlag. En möjlighet är att de var lite konkava under foten, men det är rätt ovanligt att skidorna är det så jag är fortfarande lite perplex. Angående tidningstest: Det finns nog ett par variabler som spelar in. Dels har vi det där med att inte stöta sig med leverantörer. Sedan är det inte alltid så att bra åkare är en garanti för att det också kan produceras en relevant text om skidorna. Det är en helt annan slags talang. För att kunna analysera en skida (eller annat sportredskap) krävs dels att man kan åka, men också att man i huvudet kan strukturera de intryck man får samt dessutom kan formulera dessa intryck till en text som andra åkare kan relatera till. MnO har uppanbarligen förmåga till allt detta. En tredje faktor för hur testtexterna ser ut är tidskriftens uppfattning av vad läsarna vill ha. De flesta tidskrifter försöker helt enkelt hålla nere textmängden för att det skall bli lättläst och överskådligt och dessutom inte ta för stor plats i tidingen. Jag tror tyvärrr att riktigt utförliga beskrivningar för alltid är reserverade till diskussionsforum på nätet dit endast de riktigt intresserade tar sig. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Tillbaka
Topp