Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 254719" data-attributes="member: 12152"><p>HitMe> Jag var själv förvånad över att dom Tanker jag testade i Åre presterade ett så beskedligt bett. Under förra årets testomgång (i krävande is/puckel-underlag i Tandådalen) visade Tanker 190cm upp ett bett som ingen annan feting kunde matcha. Jag upplevde inga "konstigheter" med bettet dock vad jag kommer ihåg, förutom en viss obalans mellan fram och bakände. </p><p></p><p>Jag bör också tillägga att jag med "sämre än dom dåliga recensionerna här på Freeride" i mitt tidigare svar snarare menade "sämre än några av de sämsta recensionerna här på Freeride" än att alla recensioner här är dåliga. Det finns allt några riktiga guldkorn i recensionsbanken.</p><p></p><p>Jag kan bara hålla med dig HitMe om att det inte går att dra en parallell mellan att vara duktig åkare och att kunna analysera utrustning till den grad att man är bra på att skriva recensioner.</p><p></p><p>Däremot tror jag inte att tex Brant hade förlorat läsare på att lägga ut texten mer om varje skida, snarare tvärtom om det görs på rätt sätt. Skidtestnumret var tidigare ett av årets bäst säljande nummer vad jag har hört. Det är troligen den största anledningen till att Åka Skidor nu delar skidtestet i olika kategorier i tre nummer. Pryltester säljer, oavsett om det är elektronik (se framgångarna för M3, som i princip enbart innehåller tester, tex), bilar eller skidor. Med rätt utformning med bilder och koncisa sammanfattningar för den översiktligt läsande läsaren och mer beskrivande text för den mer intresserade tror jag att ett mer omfattande skidtest skulle göra många läsare nöjda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 254719, member: 12152"] HitMe> Jag var själv förvånad över att dom Tanker jag testade i Åre presterade ett så beskedligt bett. Under förra årets testomgång (i krävande is/puckel-underlag i Tandådalen) visade Tanker 190cm upp ett bett som ingen annan feting kunde matcha. Jag upplevde inga "konstigheter" med bettet dock vad jag kommer ihåg, förutom en viss obalans mellan fram och bakände. Jag bör också tillägga att jag med "sämre än dom dåliga recensionerna här på Freeride" i mitt tidigare svar snarare menade "sämre än några av de sämsta recensionerna här på Freeride" än att alla recensioner här är dåliga. Det finns allt några riktiga guldkorn i recensionsbanken. Jag kan bara hålla med dig HitMe om att det inte går att dra en parallell mellan att vara duktig åkare och att kunna analysera utrustning till den grad att man är bra på att skriva recensioner. Däremot tror jag inte att tex Brant hade förlorat läsare på att lägga ut texten mer om varje skida, snarare tvärtom om det görs på rätt sätt. Skidtestnumret var tidigare ett av årets bäst säljande nummer vad jag har hört. Det är troligen den största anledningen till att Åka Skidor nu delar skidtestet i olika kategorier i tre nummer. Pryltester säljer, oavsett om det är elektronik (se framgångarna för M3, som i princip enbart innehåller tester, tex), bilar eller skidor. Med rätt utformning med bilder och koncisa sammanfattningar för den översiktligt läsande läsaren och mer beskrivande text för den mer intresserade tror jag att ett mer omfattande skidtest skulle göra många läsare nöjda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Tillbaka
Topp