Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 256498" data-attributes="member: 26232"><p>Lite blås-lampa blev det tydligen. Jag fick svar i mellandagarna men har haft jullov från allt vad Internet och liknande heter i två veckor. Uppföljningen som VD:n pratade om resulterade i följande:</p><p></p><p>--------------------------------</p><p></p><p>Jag har nu fått mer info av hos oss berörda säljare. Börjar med att klippa in vad ena säljaren skrev till mig. Jag hade nog inte kunna sammanfatta bättre själv.</p><p></p><p>Vad beträffande dålig preparering av Mantra så provåktes båda paren så fort vår personal blev varskodda om att det var sämre kantgrepp. Då visade det sig att det ena paret var ganska rejält stenkörda, vilket är väldigt svårt att värja sig emot vid denna typ av test under dåliga snöförhållanden. Vi påbörjade handslipning genast för att förbättra kanterna på plats. </p><p></p><p>När det gäller val av längder och modeller så är vi alltid tvungna att selektera då det skulle vara logistiskt omöjligt att ha alla modeller i alla längder. Vi försöker med andra ord hitta en median mellan de längder som existerar. Därför är vårt mål att alltid ha den längd per modell som passar så många olika typer av åkare som möjligt. D.v.s. en kort och lätt åkare skulle ha svårare att få ut något av att testa mantra 191, medan en tung och duktig åkare kanske inte får ut så mkt av att prova Mantra 170, därav valet av längden 177. Det tredje paret Mantra 177 var monterade med Telemarks bindning för att även tillfredsställa den kundgruppen. Dock hade vi även Aura i 170 för lättare åkare. Vi kan naturligtvis hålla med om att ett av Mantra paren skulle kunna ha varit 184 cm. Vi är dock mycket nöjda över att kunna erbjuda test av Sumo överhuvudtaget då flera andra märken inte ens hade motsvarande skida ur sina kollektioner med sig, samt att Gotama 183 måste anses som väldigt gångbar med tanke på att längsta längd är 191.</p><p></p><p>Självklar vill vi att så många som möjligt ska kunna prova det är därför vi tycker om dessa tester. Jag kan bara konstatera att vi i fortsättningen också ska försöka ha fler längre skidor med oss.</p><p></p><p>Man ska också vara medveten om att recensionen är en persons åsikt och det troligen var otur om han råkade få en stenkörd skida. Jag har fullt förtroende för min personal och jag vet att de har både koll och kunskap om skidor och hur det ska prepareras. Hoppas att du är nöjd med detta och att skidsäsongen blir bra.</p><p></p><p>--------------------------------</p><p></p><p>Kommentarer? Det låter ju åtminstone lovande att de ska försöka få med längre skidor i kommande test.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 256498, member: 26232"] Lite blås-lampa blev det tydligen. Jag fick svar i mellandagarna men har haft jullov från allt vad Internet och liknande heter i två veckor. Uppföljningen som VD:n pratade om resulterade i följande: -------------------------------- Jag har nu fått mer info av hos oss berörda säljare. Börjar med att klippa in vad ena säljaren skrev till mig. Jag hade nog inte kunna sammanfatta bättre själv. Vad beträffande dålig preparering av Mantra så provåktes båda paren så fort vår personal blev varskodda om att det var sämre kantgrepp. Då visade det sig att det ena paret var ganska rejält stenkörda, vilket är väldigt svårt att värja sig emot vid denna typ av test under dåliga snöförhållanden. Vi påbörjade handslipning genast för att förbättra kanterna på plats. När det gäller val av längder och modeller så är vi alltid tvungna att selektera då det skulle vara logistiskt omöjligt att ha alla modeller i alla längder. Vi försöker med andra ord hitta en median mellan de längder som existerar. Därför är vårt mål att alltid ha den längd per modell som passar så många olika typer av åkare som möjligt. D.v.s. en kort och lätt åkare skulle ha svårare att få ut något av att testa mantra 191, medan en tung och duktig åkare kanske inte får ut så mkt av att prova Mantra 170, därav valet av längden 177. Det tredje paret Mantra 177 var monterade med Telemarks bindning för att även tillfredsställa den kundgruppen. Dock hade vi även Aura i 170 för lättare åkare. Vi kan naturligtvis hålla med om att ett av Mantra paren skulle kunna ha varit 184 cm. Vi är dock mycket nöjda över att kunna erbjuda test av Sumo överhuvudtaget då flera andra märken inte ens hade motsvarande skida ur sina kollektioner med sig, samt att Gotama 183 måste anses som väldigt gångbar med tanke på att längsta längd är 191. Självklar vill vi att så många som möjligt ska kunna prova det är därför vi tycker om dessa tester. Jag kan bara konstatera att vi i fortsättningen också ska försöka ha fler längre skidor med oss. Man ska också vara medveten om att recensionen är en persons åsikt och det troligen var otur om han råkade få en stenkörd skida. Jag har fullt förtroende för min personal och jag vet att de har både koll och kunskap om skidor och hur det ska prepareras. Hoppas att du är nöjd med detta och att skidsäsongen blir bra. -------------------------------- Kommentarer? Det låter ju åtminstone lovande att de ska försöka få med längre skidor i kommande test. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Tillbaka
Topp