Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nissen" data-source="post: 257624" data-attributes="member: 56884"><p>Jag känner till metoden med "ball-of-foot-on-middle-of-running-surface". Den har diskuterats tidigare här på forumet vid många tillfällen och låter sund i mina öron. När/om det blir flytt av bindningen på mina Mantra kommer jag att mäta enligt konstens alla regler och sen fundera lite själv.</p><p></p><p>Men, eftersom folk ofta anger sin bindningsmontering relativt den specifika skidans boot center-markering är det intressant att veta om markeringen är på samma ställe på mina skidor jämfört med personen som skriver om sina erfarenheter. Även fast pjäxstorleken spelar roll så vill jag ju kunna relatera recensentens kommentarer till mina egna förhållanden.</p><p></p><p>I länken du refererar till verkar de tycka att bindningar idag hamnar för långt bak och en monteringen enligt "BOF" skulle flytta fram bindningen. I fallet med Mantra så ser det ju ut att vara precis tvärt om, monterar man enligt "BOF" hamnar bindningen längre bak jämfört med tillverkarens rekommendationer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nissen, post: 257624, member: 56884"] Jag känner till metoden med "ball-of-foot-on-middle-of-running-surface". Den har diskuterats tidigare här på forumet vid många tillfällen och låter sund i mina öron. När/om det blir flytt av bindningen på mina Mantra kommer jag att mäta enligt konstens alla regler och sen fundera lite själv. Men, eftersom folk ofta anger sin bindningsmontering relativt den specifika skidans boot center-markering är det intressant att veta om markeringen är på samma ställe på mina skidor jämfört med personen som skriver om sina erfarenheter. Även fast pjäxstorleken spelar roll så vill jag ju kunna relatera recensentens kommentarer till mina egna förhållanden. I länken du refererar till verkar de tycka att bindningar idag hamnar för långt bak och en monteringen enligt "BOF" skulle flytta fram bindningen. I fallet med Mantra så ser det ju ut att vara precis tvärt om, monterar man enligt "BOF" hamnar bindningen längre bak jämfört med tillverkarens rekommendationer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Två skidtestarhelger i ord
Tillbaka
Topp