Twins

Mookie

Ny medlem
Twins
Funderar på att köpa ett par twin tips till vinter. Alltså kan man fara fram likadant i backen som man gör med vanliga skidor?
Har inte hoppat så jättemycket förut men har tänkt att börja lite lätt. Är det lönt att köpa twin tip eller ska man köpa vanliga carving skidor? Har hittar ett par Fischer Airstyle för 3500 kr med bindningar...

mvh mookie

Twins
Den åkmässigt bästa twintipen som jag har testat är Dynastar Candide. Den känns verkligen välbyggd i gammal hederlig sandwich och bettar bra. Vill man prioritera åkegenskaperna bör man dock flytta bak bindningen några centimeter. Det kan iofs vara en vanesak, men jag upplevde att bindningen satt alltför långt fram vilket leder till en känsla av överstyrning i pist och lite "flyga över styret" i slutet av svängen offpist. Men det är ju många som kör med bindningen mitt på så det funkar kanske ändå.
Andra vettiga alternativ är K2 Enemy och Ross PowAir Pro.

Personligen gillar jag inte Airstyle. Ialla fall inte den första versionen. Jag tycker det känns som en 2000-kronorsskida med skumkärna utan något svar när man drar på. Det är likadant med tex Scott P2 och Elan Airtwist. Visst funkar de att åka på, men är man van vid storslalomskidor eller fetingar så känns det så pass fladdrigt att åkningen hämmas.
Sen finns ju alltid 1080:n, men den behöver jag väl knappast beskriva.

Twintiptest: http://skis.ru/tt2002skiing.html

Twins
Har inte så jättemycket pengar! jag har ju ingen riktig inkomst, jag är ju 17 år. Så jag får begränsa mig lite om du förstår vad jag menar!

Twins
Om du bara ska ha skidor utan bindningar så ska du ringa till Mountain Raiders i Ørebro!! Gubben (åke) kan gøra riktigt bra priser på nya prylar!
Sist jag handlade dær så fick jag runt 20-25% rabbat!
Det skadar alldrig att ringa och høra!!

Jag har køpt ett par 1080 av honom i år, grymma lagg om man inte væger så mycket-( jag væger sjælv 65-70kg), jævligt fartstabila

Numret ær 019-6117757

Hælsa att du fick detta tips ifrån Daniel Sællh

Lycka till!!

Tillbaka
Topp