Twintip Salomon 720

Finnen85

Ny medlem
Twintip Salomon 720
har köpt ett par salomon 720, och undrar om dem är tillräckliga för mig?
jag är 19 år, 1,78 m lång, 78 kg, nybörjare...

och vart ska bindningarna sitta?!?!? kommer nog antagligen mest åka pist, men när tillfälle ges dra ut i pudret (vilket sannolikheten inte är alldeles för stor i Sverige) och försöka ge mig på parken ibland...

vore grymt tacksam för seriösa svar...

mvh Niko

Twintip Salomon 720
Joo det borde väl funka, har du tänkt gå på längden 171 cm då?
Det finns väl något märke på skidorna där bindningarna ska monteras.
Jag rekommenderar att du inte mittmonterar eftersom du åker så mycket allround.
Är du osäker så kan du alltid låta din närmaste sportaffär montera bindningarna.

Twintip Salomon 720
"standard" monterat ska det vara, med mittmontering försvinner mycket av åkegenskaperna som man vill ha i pisten ;>

Twintip Salomon 720
170 cm är laggen.. någon som vet om det är en bra skida? åkegenskaper m.m? har hört något om att det är en juniormodell? stämmer det?

Twintip Salomon 720
720 är en juniormodell, om man lyssnar på säljare (de två jag pratat med iaf)
Men min kusin stämmer överens med dina kroppsmått och han har åkt på 720 i tre år nu, utan att de pajjat.

Twintip Salomon 720
Varför köpa 720 om man mest ska åka pist??

Å i pudret gör den sig ju inte överdrivet bra??

Bara undrar

Twintip Salomon 720
Bergham:

anledningen att jag köpte dessa va att jag fick ett bra pris (tror jag iaf) gav 2500:- för skidor+bindningar nya, och eftersom jag inte är helt haj på skidor så frågade jag om det va stor skillnad mellan dessa skidor och ett par vanliga carvingskidor och försäljaren sa att det inte va så stor skillnad, och vill man då försöka ge sig på att göra trick såg jag det som ett bra alternativ...

Twintip Salomon 720
OK då förstår jag!!

Mycket bra pris fick du också.

Lycka till me skidorna!

Twintip Salomon 720
GNU:

att du orkar bry dig, om du inte läste där uppe så bad jag om seriösa svar, och att du överhuvudtaget orkar leta rätt på länkarna, har du inget bättre för dig?

Twintip Salomon 720
GNU:

att du orkar bry dig, om du inte läste där uppe så bad jag om seriösa svar, och att du överhuvudtaget orkar leta rätt på länkarna, har du inget bättre för dig?

Twintip Salomon 720
När jag köpte mina 720 sa dom att dom var anpassade för att både kunna åka i pist och park med. 1080 hade inte lika goda carvingegenskaper osv...

Twintip Salomon 720
Är det inte bättre att söka info om skidorna innan man köper dom? Så gör jag i alla fall när jag skall köpa något.

Twintip Salomon 720
TheDude:

jo det brukar jag också göra, men det va som sagt rea och man kunde inte lägga undan :/ så då får man tro på säljarna, men man slutar inte vara nyfiken på vad andra har för synpunker för det :)

Tillbaka
Topp