Twintip !

Bjorkkis

Medlem
Twintip !
Hey, jag har köpt mig en Forum Younblood 156 och jag är 177cm.

jag har inte haft någon riktig Twintip innan och tycker de känns väldigt brett mellan bena när jag ställer mig på den (har bara provat hemma i rummet).

Detta kanske bara är en vane sak eller är brädan för stor för mig ? :S

Är tacksam för svar !

MVH / Nikke

Twintip !
Enligt specifikationerna på Forums hemsida så har du en stance range på 512-632 mm på din bräda. 63 cm är nog väldigt överdrivet men flytta ihop bindningarna till 51 cm så tror jag nog det känns bättre. Vad är du van att åka med för stance bredd?

Själv är jag 194 cm och kör med 60 cm stance. Funkar klockrent till all typ av åkning för mig. Har i och för sig en 168 cm lång planka men i alla fall...

Testa dig fram till vad som känns bäst!

Twintip !
Med dagens insertsystem så kan man ju variera stancebredden en hel del. Om max och min-värdet skiljer mellan freestyle och freeridebrädor törs jag inte svara på. Det är väl bara att gå in på tillverkarens hemsida och kolla "specsen". Välj en bredd som känns bra för DIG! Inte för att någon har sagt bu eller bä om vad som är bra eller coolt eller nåt.
Lite generella råd: Ska du hålla till i parken och hoppa, raila och åka pipe och snurra mest så kör med lite bredare stance för stabilare landningar och mer kontroll i balansövningar. Kör du mest friåkning och vill ha lite mer klipp i carvingen så flytta ihop bindningarna så kan du utnyttja skärningen på brädan bättre.
Men som sagt: Välj en bredd som känns bra för DIG och din åkstil! Det brukar man få testa sig fram till.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp