Twintips för en som hänger mest i parken?

Invisible

Ny medlem
Har åkt mycket skidor(innan twintips fanns) och snowboard, dom senaste åren har det bara varit snowboard som jag kört men har varit grymt sugen på skidor igen ända sen twintip skidorna blev populära så jag hade tänkt köpa en twintip utrustning och låta brädan vila lite.
Men jag undrar vilka man ska välja, grejen e den att när jag åker bräda så är det typ nåt/några uppvärmnings åk och sen hänger jag i parken resten av dagen så jag undrar vilka twintip skidor som är mest gjorda för parkåkning? så kom med förslag på bra parkskidor.

Mvh

Hej!

Kolla på karhus skidor.
Populära i Canada. En i gällivare säljer.
Åker själv på Jak bc. Fast är väl inte direkt en jibber själv...
Rolig skida som funkar på fler ställen, hela berget. Kolla om det finns recencion på telemarkstips.com

/emma

abisko: det verkade inte av ovanstående inlägg vara fråga om telemark, och fjällsport har bara juniortwintips för barn.

Invisible: kolla in dynastar trouble maker, head mad trix, salomon 1080, scott p3. fast eftersom du nu vill ha en ren parkskida så kan du ju kolla på ross scratch fs och ev k2 tokmjuka fujactive.

I stort alla twintips är ju gjorda för parken. men scott p3, k2 fujative, salomon 1080, rossignol scratch fs, line cronic, armada ar5 osv.

kika in recensionerna. Skidorna ska ju passa för just ej också. om du är lätt ska du ju inte köpa dej ett par stenhårda skidor osv.

Prova k2 fujative, dom e hur sköna som helst. Grymt skönt att de e så mjuk också.. dom e ju till ett riktigt bra pris dessutom.. :P

ja ha ett par scratch fs..dom funkar kanon för mej..men prova innan du köper..ja köpte grisen i säcken, men de gick bra ändå=p

Jag är 170 cm lång och väger 65 kg är rossignol scratch fs 168 cm bra då? det är den kortaste längden dom säljs i.

kör själv på 171cm teneighty och tycker dom e grymt trevliga.
testade p3orna igår, dom var riktigt läskiga å svänga med tyckte jag.
körde även på ett par public enemy idag, dom var tunga, vet inte om det var pga hyrbindningen eller om dom faktiskt väger en del.
Fujatives testade jag för några veckor sen, inte så roliga i pisten pga att dom är för mjuka, är dock säkert en trevlig jibbskida.

scratchen är jämn mot teneightyn men teneightyn tar nog scratchen iaf. :) den mest populära skidan kan inte vara fel, den måste vara bäst ;)

men om du nu ska hålla till i parken mest hela tiden så kanske det inte spelar nån roll vilken av dom du har utan det mesta handlar om vad du vill betala. fujativesen är då i särklass billigast av dessa. public enemy, teneighty och p3orna ligger väl i samma prisklass

168 duger om du bara ska vara i parken. annars 174.

bindningar: salomon s912 ti eller s914. look funkar väl men har personligen haft lite dåliga erfarnheter av dem dvs de tjuvsläppte och gav mig en skadad axel, fläskläpp och skrapsår i ansiktet. ross är i stort sett samma som look. men undvik marker... de väger bly!

Jag tycker också Scratch FS för det är väll så nära "ren" parkskida man kan komma..... och bindning vet jag inte mer än att scratch 100 bindningen som jag kör på fungerar grymmt bra.

Lycka till!

det är ett marknadsföringstrick. bättre att välja ett par lagom hårda pjäxor som passar din fot än att köpa ett par 1080 som kanske inte passar din fot. det är inte som med snowboardboots

När vi är innen på TTs, nån som ¨åkt på 1080 lab, candids pro modell e¨ller hur det nu är. Finns ju inte med på salomons hemsida men verkar ändå gå att köpa på alpingaraget.
Nån som testat?

Nu har man inhandlat grejerna.

Vart Scratch FS skidor och sen provade massa olika pjäxor slutade med ett par Rossignol Elite Bandit.

Tillbaka
Topp