Twintips...så dåliga som alla säger de är i pist?

DynastarTM

Ny medlem
Tjena!

Jag är inne på att köpa ett par twintips att ha med mig på resan til bad.gastein i vinter.
Jag vill ha ett par allround skidor som går lika bra i pist som utanför...parken är ej så viktig.

Efter det jag har läst så står det bara att man blir besviken när man kommer till pisten.
Jag söker därför ett par bra twintip skidor som främst funkar bra i pisten.

Jag är väl en medelgod åkare och väger 55 och är ca 175 cm.

Skidorna jag är inne på är följande:

Völkl dogen
K2 Public enemy
K2 fujative
Dynastar trouble maker.

vilken av dessa funkar bäst i pist och vilken rekomenderar ni?

Tack på förhand!

jaadu Pe är styvast så den är då något bättre i pisten du behöver inte mittmontera ifall du inte ska åka i park så mkt och vill landa switch!

Ja du. Du har typ 9 inlägg om dina skidor nu på ett par dagar. Om du skall ha skidor som funkar lika bra i pisten som i off-pisten och parken inte är så viktigt så köp inte twintips. köp en vanlig skida. Räcker det som svar då????????

//Hasse

KaILe sa:
jaadu Pe är styvast så den är då något bättre i pisten du behöver inte mittmontera ifall du inte ska åka i park så mkt och vill landa switch!
Varför skulle den vara bäst i pisten för bara den är styvast?? Den teroin stämmer tyvärr inte. KAn du ta reda på fakta är du snäll!!!!!

//Hasse

Jag har Völkel Dogen 04-05..Och jag väger också ca 55kg Och dom blir Ganska fladrika i piste när det går för fort..

MVH/ A

Senast ändrad:
Hasse sa:
Ja du. Du har typ 9 inlägg om dina skidor nu på ett par dagar. Om du skall ha skidor som funkar lika bra i pisten som i off-pisten och parken inte är så viktigt så köp inte twintips. köp en vanlig skida. Räcker det som svar då????????

//Hasse
Du tar orden ur munnen på mig. Jag säger som de coola killarna : word!
/o

Ola: Tackar... Men var tydligen en kille som lackade på att jag skrev så.

//Hasse

Snödjup

Tillbaka
Topp