Twintips till mig, 178 cm lång, strax under 60 kg

• Trådstartare Trådstartare hummus
  • Start datum Start datum
H

hummus

Guest
Som rubriken mer eller mindre förklarar så vill jag ha lite förslag om vad för skidor man bör köpa när man har den vikt och tyngd som jag har. Ska åka ungefär lika mycket park som offpist, förmodligen inte så jättemycket puder, mer typ Romme och liknande.

min prisgräns ligger på runt 3.5k

Tacksam för svar,
Markus

EDIT: http://www.stadium.se/sport/vintersport/alpint/097808/volkl-wall vad tycks om dessa?

Senast ändrad:
jag har völkl wall är 1.83 lång och har 169 och aldrig ångrat mig, möjligen att jag skulle viljat ha en lite mjukare skida men jag gillar dom skarpt :D

andreasahman sa:
jag har völkl wall är 1.83 lång och har 169 och aldrig ångrat mig, möjligen att jag skulle viljat ha en lite mjukare skida men jag gillar dom skarpt :D
Vad för sorts åkning använder du dem till och hur funkar det?

hummus sa:
andreasahman sa:
Vad för sorts åkning använder du dem till och hur funkar det?
jag har ¨åkt över hela berget med dom, gillar dom mycket och funkar överallt:_)

Asså du kan nog inte få bättre skidor för de priset, nytt då asså. Ta de som är 177 så blir de bra, själv är jag 180 och har 179 i längd på mina skis. Så oroadig inte för längden.

jag köpte ett par völkl wall häromdan, dom är 177cm långa och jag är typ 175, men dom funkar galet bra, jag kör bara park och kanske lite pist, visst det tar kanske nån timme att köra in sig i dom men sen är dom galet sköna, jag rekomenderar völkl wall 2010 till dig! peace

När man kollar recensioner hittar jag bara angående 2008 modellen och då har jag hört några dåliga saker som t.ex att bindningen lossnade osv. Är detta inte ett problem med -10 modellen?

hummus sa:
När man kollar recensioner hittar jag bara angående 2008 modellen och då har jag hört några dåliga saker som t.ex att bindningen lossnade osv. Är detta inte ett problem med -10 modellen?
jag har 08an Inga problem med min men mitt tips HÅLL DIG BORTA FRÅN MARKER 11 binningarna :P dom har jag :P pajja skistopern första switch landningen :P men de e ju inte skidans fel de e dom förjävliga marker 11 tror dock inte "völkl wall 2010" har dom men kolla upp de annars köp bättre :)

Ok så det är alltså switch landningar som är anledningen till att de har pajat?

jag har völkl wall och dom e riktigt sköna jag e 172 och har 169 jag kör mest park men också lite pist o puder :) jag ångrar verkligen inte att jag köpte dom

Tillbaka
Topp