Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tyngre skidor för topptur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Claaaes" data-source="post: 1266046" data-attributes="member: 32352"><p>Är det någon här som provkört DPS Pagoda Lotus 117?</p><p></p><p>Jag har ju kört RPC:n med 115mm midja (som ju officiellt hette 112 RPC) i många år nu och uppskattar egentligen att den inte är så sväng-benägen som 112:an med sin 15m radie, när jag tänker efter.</p><p></p><p>Förra året såldes en Powderworks 115 med 18m radie som verkade relativt likt 115 RPC:n, men enligt DPS produceras den inte för 22/23. Jag fick tips av dem att gå på Pagoda 117 Lotus istället, med mail-motiveringen</p><p></p><p><em>The Pagoda Lotus 117 is a blend of the 112RP and 115RPC (discontinued for now). In combination with the extra girth at the waist, the ski’s lengthened turn radius encourages the skier to arc longer turns down the fall line at borderline-irresponsible speeds. The tip and tail height is also decreased to provide more ski-to-snow contact in variable snow conditions, making it easier to dump speed and change direction in nearly-vertical terrain.</em></p><p></p><p>Med en sådan med tech-bindning, plus en pistskida som komplement (typ Völkl Deacon 80 eller 84) och Pagoda Tour-uppsättningen så borde man ha en bra quiver för försäsongsåkning i fjällen, offpist i Alperna med en del touring och längre skidturer i fjällen på våren?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Claaaes, post: 1266046, member: 32352"] Är det någon här som provkört DPS Pagoda Lotus 117? Jag har ju kört RPC:n med 115mm midja (som ju officiellt hette 112 RPC) i många år nu och uppskattar egentligen att den inte är så sväng-benägen som 112:an med sin 15m radie, när jag tänker efter. Förra året såldes en Powderworks 115 med 18m radie som verkade relativt likt 115 RPC:n, men enligt DPS produceras den inte för 22/23. Jag fick tips av dem att gå på Pagoda 117 Lotus istället, med mail-motiveringen [I]The Pagoda Lotus 117 is a blend of the 112RP and 115RPC (discontinued for now). In combination with the extra girth at the waist, the ski’s lengthened turn radius encourages the skier to arc longer turns down the fall line at borderline-irresponsible speeds. The tip and tail height is also decreased to provide more ski-to-snow contact in variable snow conditions, making it easier to dump speed and change direction in nearly-vertical terrain.[/I] Med en sådan med tech-bindning, plus en pistskida som komplement (typ Völkl Deacon 80 eller 84) och Pagoda Tour-uppsättningen så borde man ha en bra quiver för försäsongsåkning i fjällen, offpist i Alperna med en del touring och längre skidturer i fjällen på våren? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tyngre skidor för topptur
Tillbaka
Topp