Type A Jim Moran Dragon..

Jakbob

Medlem
Hejsan.. jag har 2 frågor, hoppas att jag kan få svar på iallafall någon av dem :)

1:a frågan.. Är en Type A Jim Moran Dragon så bra som den låter? Har bara läst lite om den och den låter ju underbar + att den är ganska billig.. bättre än så blir det ju inte!

2:a frågan är en följdfråga, brädan jag kollar på är 255 bred, är den för smal för mig som har 44-45 i storlek? Vet inte vad jag gör då, är nästan redan kär i brädan och vill inte bara överge den nu någon månad före jag tänkte beställa den... Snälla hjälp mig någon :|

Kan vara snålt med bara 25,5 men kan funka. Beror på vad du har för vinklar på bindningarna. Sen beror det på hur stora yttermåtten på dina skor är. En del märken har ju större yttermått än andra. Har för mig att 32 bootsen är ganska små. Enklast är ju givetvis att skruva på dina bindningar och kolla hur mycket det sticker ut på tå resp häl.

Det står ju iofs inte dåliga saker om någon bräda på Boardstore! Antar att du litar mycket på Transworld!?!
Bäst är väl att prova brädan innan du köper den! Å andra sidan blir du nog nöjd, man brukar bli det! Speciellt om man får den för 2500:-

Vad ska man ha för vinklar då för att det ska bli bra? Vet inte om jag pallar att åka runt med några skitskumma vinklar och inte kunna svänga :P

Visst, boarstore skriver bra saker om alla brädor, men dom skriver ju bättre saker om Type A än om alla andra brädor, + att jag har läst på transworld som du redan listade ut...

Just nu har jag en gammal Extrem och gamla skitbindningar så jag tror att jag byter upp mig iallafall, och det är ju alltid bra :)

B.M.F.G: Kan du rekomendera några skor med mindre yttermått? Jag funderade på att köpa allt i ett paket på boarstore och då får man med ett par Vans Mantra, eller bör jag hoppa över dem?

Bäst är väl att mejla boardstore & fråga om du kan ha så pass stora galoscher till brädan! dem bör ju veta!

jag skulle nog börja med att kolla upp att brädan är verkligen är så bra som den påstås vara innan jag börjar oroa mig för bootsen (vilket verkar vara huvudproblemet nu)...

inget ont om boardstore men de kommer självklart att säga att brädan är bra. de säljer ju den + att de någonstans på sin hemsida nämner att de i år samarbetar med type a, så nog vill de få det att låta som att brädan är något utöver det vanliga, därmed inte sagt att brädan inte är det.

dock är det inte dåligt att placera sig i i transworlds 10-i-topp men det är också det enda som folk nämner när man nämner type a jim moran dragon. svårt att hitta någon som säger något om brädan för att de själva har åkt på den...

vidare ska man inte sticka under stolen med att type a brädor har fått bra kritik förr.

jaja, summa summarum, kolla upp brädan mer innan du köper den, och om du köper den så posta gärna en recension om den när du åkt på den ett tag =)

ha det!

den är grymt bra så det ska ni inte säga nåt om, lätt mest prisvärd, köpte en ifjol och köper snart en ny bara för att det är sista chansen förmodligen att få tag på en lika prisvärd.

Har läst lite till om den och den låter ju mycket bra :)
Nu när jag tänker efter så är ju brädan jag har nu 255 med, så det borde ju gå... Ioförsig så har jag nog haft någon konstig vinkel på bindningarna eftersom jag har haft så ont i tån, men det får jag fixa sen när jag väl får den....

Smedberg: Har du en Type A Jim Moran Dragon eller någon annan Type A?

Om jag inte får höra något riktigt skit om brädan så kommer det bli den som hamnar i min famn i vilket fall! :P

Jag beställde just brädan, 155 cm lång, och ett par drake F-50. Funderar om jag ska avbeställa, skulle inte va en höjdare om det är en riktigt skitbräda som inte går att åka på. SÅg nått gamalt ca. pris på 6000 kr, det säger ju inte att den är bra, men get ju lite hum.

Hur länge kan man vänta emd att avbeställa utan att betala?

Det är ganska lungt med andra ord, ska snacka med mina snowboardtränare imårrn, och höra vad dom tror.

Vi ska även springa en jävla mil, fan va jobbigt, tror jag kommer att bryta ihop.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp