Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tyrolia Attack 14 eller MARKER GRIFFON 13 ID??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1293538" data-attributes="member: 26014"><p>Jag har sett liknande elasticitetslistor tidigare, tack för länk. </p><p></p><p>Det här med känsla spelar en viss roll, det håller jag verkligen med om. Har inte åkt eller känt på Tyrolias friåkningbindningar, men Marker Jester känns och låter betydligt mer dova och kraftfulla än exempelvis Marker Squire. Det är något i konstruktionen, inte bara olika kraftiga fjädrar. Av alla bindningar jag åkt med gillar jag mina Look PX18 mest när det gäller känsla och ljud. Känslan är viktig, men bara delvis. </p><p></p><p>Intressant att Salomons gamla tå har så hög elasticitet i sidled, det är ju typ hela pjäxbredden. Vad betyder det egentligen, att den aldrig löser? Utan fjädrar ut 52 mm och återgår till ursprungsläget?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1293538, member: 26014"] Jag har sett liknande elasticitetslistor tidigare, tack för länk. Det här med känsla spelar en viss roll, det håller jag verkligen med om. Har inte åkt eller känt på Tyrolias friåkningbindningar, men Marker Jester känns och låter betydligt mer dova och kraftfulla än exempelvis Marker Squire. Det är något i konstruktionen, inte bara olika kraftiga fjädrar. Av alla bindningar jag åkt med gillar jag mina Look PX18 mest när det gäller känsla och ljud. Känslan är viktig, men bara delvis. Intressant att Salomons gamla tå har så hög elasticitet i sidled, det är ju typ hela pjäxbredden. Vad betyder det egentligen, att den aldrig löser? Utan fjädrar ut 52 mm och återgår till ursprungsläget? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tyrolia Attack 14 eller MARKER GRIFFON 13 ID??
Tillbaka
Topp