Tyska i st anton

Balrog

Ny medlem
Tyska i st anton
Jag vet att ämnet har diskuterats förut på forumet men nytt år, ny tråd.

Jag funderar starkt på att plugga tyska me altitude studies i anton i år och undrar helt enkelt om jag är ensam om detta eller om någon anna har samma planer som mig?

Jag har kollat upp kursen en hel del, bla ringt o pratat me altitude studies och mailat tidigare års deltagare och reaktionerna verkar enbart vara positiva. Kolla in altitudestudies.com om ni e intresserade.

Tyska i st anton
jag är med dig. givetvis.
dessutom gjorde jag dialangs tyskaprov på nätet för att se på vilken nivå jag låg på.
0 poäng av 600 känns inte stabilt. alls faktiskt.

ha det!

Tyska i st anton
Jag tror att du skall fundera på vad du är ute efter egentligen... Är det skidåkning så blir det bra mycket billigare att bara bumma. CSN bidraget som delas ut är 8000kr för hela perioden, emedan kursen kostar något i stil med 900Euro i månaden inkl. boende.

Har du å andrasidan en väldans massa pengar/möjlighet att få sponsring från föräldrar el dyl. för att tysk studier för tjugo papp känns vettigt så kommer ju saken i ett annat läge.

Mao. har man gott om pengar är det nog ett trivsamt sätt att spendera en vinter på... Har man det inte kan man lika gärna bumma en säsong och läsa tyska på Koimvux el.dyl där det inte kostar något...

Tyska i st anton
En fiffig grej är att man kan bo med dom man pluggar med. Då har alla samma tider och man bildar automatisk ett skönt gäng. Det kan ju vara bra, om nu inte alla ens polare är sugna på säsong.

//

Tyska i st anton
eller så kan det vara rätt skönt att slippa säga upp sig från jobbet & få tjänsledigt under säsongen och komma tillbaka till ett fast jobb sen igen.

Tillbaka
Topp