ucpa-charmonix-skiduthyrning

mumak

Ny medlem
ucpa-charmonix-skiduthyrning
tänkte åka till charmonix med ucpa v8.

ucpa erbjuder ju gratis skiduthytning. är det någon som vet hur bra grejer dom håller med?

någon som vet hur deras "skidskola" är?

lr någon som vet något annat roligt om ucpa/charmonix
 
ucpa-charmonix-skiduthyrning
Du gör helt rätt i att åka med UCPA!!!

Helt klart de bästa konceptet jag någonsin har blivit utsatt för.... Duktiga lärare, bra fokus på skidåkningen, bra utrustning - i alla fall i argentiere. Kan rekomendera off-pistkursen i argentiere... du åker nästan bara off-pist med en otroligt duktig guide.... skidorna i den kursen är Bandit XX.
 
ucpa-charmonix-skiduthyrning
Har åkt med UCPA till Val Thorens jan 2004. Hur bra som helst! Snöade hela veckan så det blev offpist för hela slanten. Guiderna var jättebra, engelskan var sisådär men de (och vi) gjorde sig förstådda. Det var bra luncher och middagar på centret men frukosten var inge vidare. Kaffe/the + baguette med nutella är inte en skidåkarfrukost enl mig. Våra svenska reseledare hade med sig havregryn till gröt men kocken lyckades inte få till en god gröt någon frukost. Men men. Det var i alla fall bra skidåkning! UCPA är mycket prisvärt då mat, boende, liftkort och guide ingår. Kommer åka med dem igen!
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp