Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA Tignes, Val Thorens eller Argentiere för Introduction to Off piste
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OskarD" data-source="post: 1296309" data-attributes="member: 186241"><p>Jag brukar åka snowboard expert eller toute neige beroende på vad som finns.</p><p></p><p>Jag rekommenderar Val Thorens. Det ligger på hög höjd så större chans att det finns lössnö kvar på nordsidor även vid varmare väder. Centret är fräscht och ligger med ski-in ski-out så ofta äter du lunchbuffé på centret. Enormt skidsystem där den mesta off-pisten nås med lift. Nackdel, dåligt med skogsskidåkning vid dimma/dåligt väder.</p><p></p><p>På centret i Tignes har jag bara ätit lunch vilket var fräscht. Rimlig ski-in ski-out om man är i Tignes (vilket vi inte var i Val d. expert-gruppen mer än en dag). Off-pisten i Tignes/Val d. är brantare än i Val T.</p><p></p><p>Argentiere ligger på låg höjd och du måste i princip åka buss/tåg och käka baguettelunch varje dag. Bussturen ger ju flexibilitet att justera efter väder men jag åker inte tillbaka dit efter en regnig vecka för några år sen. Jag hade säkert otur...</p><p></p><p>För offpist gäller det ju alltid att ha lite tur med vädret, snö på natten och solsken på dagen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OskarD, post: 1296309, member: 186241"] Jag brukar åka snowboard expert eller toute neige beroende på vad som finns. Jag rekommenderar Val Thorens. Det ligger på hög höjd så större chans att det finns lössnö kvar på nordsidor även vid varmare väder. Centret är fräscht och ligger med ski-in ski-out så ofta äter du lunchbuffé på centret. Enormt skidsystem där den mesta off-pisten nås med lift. Nackdel, dåligt med skogsskidåkning vid dimma/dåligt väder. På centret i Tignes har jag bara ätit lunch vilket var fräscht. Rimlig ski-in ski-out om man är i Tignes (vilket vi inte var i Val d. expert-gruppen mer än en dag). Off-pisten i Tignes/Val d. är brantare än i Val T. Argentiere ligger på låg höjd och du måste i princip åka buss/tåg och käka baguettelunch varje dag. Bussturen ger ju flexibilitet att justera efter väder men jag åker inte tillbaka dit efter en regnig vecka för några år sen. Jag hade säkert otur... För offpist gäller det ju alltid att ha lite tur med vädret, snö på natten och solsken på dagen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA Tignes, Val Thorens eller Argentiere för Introduction to Off piste
Tillbaka
Topp