Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA, toute neige eller expert? (snowboard)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 1053843" data-attributes="member: 101593"><p>Åkarna i "safari" är inte nödvändigtvis på en högre nivå, men oftast har de åkt offpist i expertgrupp tidigare. </p><p></p><p>Toute neige vs Offpist och</p><p> Confirme vs Expert är inte så särskilt långt ifrån varann. </p><p></p><p>Blir du helt galen på väntan ska du inte åka med UCPA alls, även i de tuffaste gruppen du kan hitta så kommer guiden tvinga dig till vänta i lavinterräng när gruppmedlemmar åker (som sig bör).</p><p></p><p>I offpist expertgrupperna tenderar guiderna att inte ge åktekniktips alls, snowboard kanske skiljer?</p><p></p><p>Kravet för expert är att du kan åka ner säkert i ALLA sorters snö och terrräng, kanske inte nödvändigtvis särskilt snabbt eller snyggt för den delen, men alltid i kontroll och effektivt, jag har varit med om att någon blivit petad ut gruppen för de blivit trötta av harmoniseringsmorgonens åkning.</p><p>"Din erfarenhet gör att du kan läsa av terrängen och anpassa din teknik till alla situationer: branta backar, pucklar, olika typer av snö, off pist etc. Du klarar carvingsvängar och stora svängar i vilken terräng som helst."</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 1053843, member: 101593"] Åkarna i "safari" är inte nödvändigtvis på en högre nivå, men oftast har de åkt offpist i expertgrupp tidigare. Toute neige vs Offpist och Confirme vs Expert är inte så särskilt långt ifrån varann. Blir du helt galen på väntan ska du inte åka med UCPA alls, även i de tuffaste gruppen du kan hitta så kommer guiden tvinga dig till vänta i lavinterräng när gruppmedlemmar åker (som sig bör). I offpist expertgrupperna tenderar guiderna att inte ge åktekniktips alls, snowboard kanske skiljer? Kravet för expert är att du kan åka ner säkert i ALLA sorters snö och terrräng, kanske inte nödvändigtvis särskilt snabbt eller snyggt för den delen, men alltid i kontroll och effektivt, jag har varit med om att någon blivit petad ut gruppen för de blivit trötta av harmoniseringsmorgonens åkning. "Din erfarenhet gör att du kan läsa av terrängen och anpassa din teknik till alla situationer: branta backar, pucklar, olika typer av snö, off pist etc. Du klarar carvingsvängar och stora svängar i vilken terräng som helst." [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA, toute neige eller expert? (snowboard)
Tillbaka
Topp