Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA, toute neige eller expert? (snowboard)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Schoobang" data-source="post: 1053851" data-attributes="member: 140174"><p>Vad jag vet så är det inga orter som erbjuder både tout neige och offpist expert på snowboard, så risken finns att du blir petad till en pistgrupp om du inte platsar i Expert. Jag har sett det hända ett par gånger, både från confirmé och expert. Nu blir ju inte resan helt förstörd av att hamna i pistgrupp, men där väntar inga äventyr heller...</p><p></p><p>Jag har kört snowboard offpist expert två gånger och tout neige två gånger. Ska testa safari i Serre nu vecka 7 efter rekommendation av frassarna i förra årets expertgrupp. Generellt så upplever jag tout neige/confirmé som ganska långsamma och med relativt lite hajkande jämfört med expert. Större grupper i tout neige också vilket inte är positivt.</p><p></p><p>Jag tror det viktigaste för att platsa i gruppen är att ha kontroll i dom trixiga partierna så att det inte blir farligt. Visa att man behärskar hoppsvängar på brant och dåligt underlag osv. Man måste inte blåsa på i 90 och droppa 5-metersklippor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Schoobang, post: 1053851, member: 140174"] Vad jag vet så är det inga orter som erbjuder både tout neige och offpist expert på snowboard, så risken finns att du blir petad till en pistgrupp om du inte platsar i Expert. Jag har sett det hända ett par gånger, både från confirmé och expert. Nu blir ju inte resan helt förstörd av att hamna i pistgrupp, men där väntar inga äventyr heller... Jag har kört snowboard offpist expert två gånger och tout neige två gånger. Ska testa safari i Serre nu vecka 7 efter rekommendation av frassarna i förra årets expertgrupp. Generellt så upplever jag tout neige/confirmé som ganska långsamma och med relativt lite hajkande jämfört med expert. Större grupper i tout neige också vilket inte är positivt. Jag tror det viktigaste för att platsa i gruppen är att ha kontroll i dom trixiga partierna så att det inte blir farligt. Visa att man behärskar hoppsvängar på brant och dåligt underlag osv. Man måste inte blåsa på i 90 och droppa 5-metersklippor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA, toute neige eller expert? (snowboard)
Tillbaka
Topp