Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA, toute neige eller expert? (snowboard)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1053876" data-attributes="member: 83225"><p>Eh jo! Majoriteten av alla svenskar som åker UCPA åker i för dåliga grupper pga att de underskattar sin egen förmåga, samtidigt som fransmännen kraftigt överskattar sin. Jag har åkt en hel del i offpist expert och motsvarande grupper genom åren och vår generella inställning när vi blir tillfrågade om vilken grupp vi vill vara i är "snabbaste expertgruppen". På många center är det ju flera expertgrupper och flera confirmé osv så skillnaden mellan bästa och sämsta expert kan säkert vara större än mellan sämsta expert och bästa confirmé. Kontentan är lite att såsom freerideintresserad svensk, som tom hänger på det här forumet, klarar man generellt miniminivån i expert. Sen att man kanske inte åker snabbast och kan impa på alla är kanske inte några problem. De flesta här skulle antagligen önska att det gick lite fortare och hölls lite högre tempo även om de var i bästa expertgruppen.</p><p></p><p>Dessutom, där det blir störst hack så att säga är nog snarare hajkandet uppför och skrååkandet. Känner du att du har fysiska orken för detta är nog en större faktor än om du är duktig nog nedför. Det brukar sällan vara nåt problem att vara lite långsam uppför heller men om det är nånstans där det kan uppstå vänt-luckor så är det uppför. Nedför kommer ni ändå stanna så ofta att det inte hinner byggas upp några större luckor, om ni inte har tur och åker Grand Traces i Serre med Fabien och en bra grupp, då jävlar får man åka <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1053876, member: 83225"] Eh jo! Majoriteten av alla svenskar som åker UCPA åker i för dåliga grupper pga att de underskattar sin egen förmåga, samtidigt som fransmännen kraftigt överskattar sin. Jag har åkt en hel del i offpist expert och motsvarande grupper genom åren och vår generella inställning när vi blir tillfrågade om vilken grupp vi vill vara i är "snabbaste expertgruppen". På många center är det ju flera expertgrupper och flera confirmé osv så skillnaden mellan bästa och sämsta expert kan säkert vara större än mellan sämsta expert och bästa confirmé. Kontentan är lite att såsom freerideintresserad svensk, som tom hänger på det här forumet, klarar man generellt miniminivån i expert. Sen att man kanske inte åker snabbast och kan impa på alla är kanske inte några problem. De flesta här skulle antagligen önska att det gick lite fortare och hölls lite högre tempo även om de var i bästa expertgruppen. Dessutom, där det blir störst hack så att säga är nog snarare hajkandet uppför och skrååkandet. Känner du att du har fysiska orken för detta är nog en större faktor än om du är duktig nog nedför. Det brukar sällan vara nåt problem att vara lite långsam uppför heller men om det är nånstans där det kan uppstå vänt-luckor så är det uppför. Nedför kommer ni ändå stanna så ofta att det inte hinner byggas upp några större luckor, om ni inte har tur och åker Grand Traces i Serre med Fabien och en bra grupp, då jävlar får man åka :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA, toute neige eller expert? (snowboard)
Tillbaka
Topp