Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA, toute neige eller expert? (snowboard)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Balzamon" data-source="post: 1053900" data-attributes="member: 146155"><p>Tack för bra respons! Känner mig lite säkrare på att välja expert nu, känns som störst chans att få utveckla sin åkning där.</p><p></p><p>Argentière har ju både expert och toute neige för snowboard, så det borde vara bästa fallet om risken att bli nedpetad finns? Dock ganska fullbokad på expert överlag, bara vecka 10 det finns platser på... ska maila UCPA och sen boka resan på måndag! Förhoppningvis finns det nån expert kvar, annars blir jag väl inte himla ledsen för toute neige heller. Nån härifrån som ska ner vecka 7-10 på något snowboardprogram expert/toute?</p><p></p><p>Som många av er skriver är det ju ingen himla skillnad på åknivå mellan grupperna, och då vill jag hellre vara där det är bättre åktempo för är inget fel på min kondis, och sålänge man kan ta det lugnt i de svåraste partierna borde jag kunna i värsta fall bredsida mig ner/hoppsvänga? Var även orolig att man var tvungen av att goda förkunskaper i säkerhet vilket jag inte har. Men det verkar ju läras ut på plats, och jag vill gärna lära mig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Balzamon, post: 1053900, member: 146155"] Tack för bra respons! Känner mig lite säkrare på att välja expert nu, känns som störst chans att få utveckla sin åkning där. Argentière har ju både expert och toute neige för snowboard, så det borde vara bästa fallet om risken att bli nedpetad finns? Dock ganska fullbokad på expert överlag, bara vecka 10 det finns platser på... ska maila UCPA och sen boka resan på måndag! Förhoppningvis finns det nån expert kvar, annars blir jag väl inte himla ledsen för toute neige heller. Nån härifrån som ska ner vecka 7-10 på något snowboardprogram expert/toute? Som många av er skriver är det ju ingen himla skillnad på åknivå mellan grupperna, och då vill jag hellre vara där det är bättre åktempo för är inget fel på min kondis, och sålänge man kan ta det lugnt i de svåraste partierna borde jag kunna i värsta fall bredsida mig ner/hoppsvänga? Var även orolig att man var tvungen av att goda förkunskaper i säkerhet vilket jag inte har. Men det verkar ju läras ut på plats, och jag vill gärna lära mig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
UCPA, toute neige eller expert? (snowboard)
Tillbaka
Topp